کد خبر: 38754
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 بهمن 1397 - 11:31

داخلی

»

اخبار کتاب

فلسفه قاره‌ای و فلسفه دین در شهر کتاب بررسی می شود

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
نشست هفتگی شهر کتاب به نقد و بررسی کتاب «فلسفه قاره‌ای و فلسفه دین» اختصاص دارد.
فلسفه قاره‌ای و فلسفه دین در شهر کتاب بررسی می شود

به گزارش لیزنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن  ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «فلسفه قاره‌ای و فلسفه دین» اختصاص دارد که با حضور بابک عباسی، میثم سفیدخوش و محمدابراهیم باسط در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

شاید برای علاقه‌مندان به فلسفه دین با رویکرد تحلیلی عجیب باشد که بشنوند این شاخه از فلسفه تحلیلی با بحران روبه‌روست و کسانی زنگ خطر افول این رشته پرطرفدار را به صدا درآورده‌اند. به گفته این عده، سه عامل مهم، نیرو و نشاط را از فلسفه دین ستانده: تکراری شدن و نازایی پرسش‌ها، نادیده‌گرفتن اندیشه‌های ادیان دیگر غیر از مسیحیت به‌ویژه ادیان غیرابراهیمی، انحصار در پرداختن به مسائل فلسفی از دریچه نگاه علمی تجربی پرداختن به این آسیب‌ها اهمیت رویکرد قاره‌ای در فلسفه دین و امتیازات آن را برجسته می‌کند، از جمله توجه به وجه انسانی دین در کنار بررسی وجه الهی آن.

به تازگی کتاب «فلسفه قاره‌ای و فلسفه دین» به سرویراستاری مورنی جوی و ترجمه محمدابراهیم باسط به همت کتاب طه انتشار یافته است. این کتاب درصدد است از خلال بررسی آثار و دیدگاه‌های شماری از فیلسوفان قاره‌ای معاصر همچون دلوز، دریدا، فوکو، لویناس، ریکور و اصحاب مکتب فرانکفورت نظیر آدورنو و هابرماس افق‌های جدیدی را برابر علاقه‌مندان به فلسفه دین بگشاید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: