کد خبر: 38878
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 اسفند 1397 - 15:02

داخلی

»

اخبار کتاب

جوادی در نشست هم اندیشی مجمع شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب

توسعه واقعی کشور از روستاها آغاز می‌شود

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نشست هم‌اندیشی مجمع عمومی شبکه‌ روستاها و عشایر دوستدار کتاب  روز یکشنبه، 5 اسفندماه در سالن زنده یاد علی عاشوری در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.
 توسعه واقعی کشور از روستاها آغاز می‌شود
به گزارش لیزنا، این نشست با حضور دکتر محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حیدری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، حجت‌الاسلام ارزانی؛ رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سعیدرضا جندقیان؛ معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و برگزیدگان جشنواره عشایر و روستاهای کتاب در پنج دوره گذشته برگزار شد.
محسن جوادی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان افرادی که سهم زیادی در توسعه کتابخوانی به ویژه در میان کودکان و نوجوانان دارند گفت: توسعه واقعی کشور از روستاها آغاز می‌شود و در بسیاری از کشورهای پیشرفته، روستاها توسعه یافته‌تر از شهرها هستند و دسترسی فضاهای علمی و فرهنگی در آن‌ها بهتر از شهرهاست.
 
وی تصریح کرد:  هر چه میزان سرمایه‌گذاری در روستاها و عشایر بیشتر باشد، بازخورد خوبی در فضای کشور خواهد داشت. خوشبختانه اخیرا هم در دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است خصوصا در حوزه اقتصاد فرهنگ و کسب و کارهای فرهنگی.
معاون امور فرهنگی ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که فعالیت‌های فرهنگی در روستاها به صورت گلخانه‌ای نشود. خوشبختانه با حمایت‌های دهیاری‌ها و دیگر نهادهای مربوط این ظرفیت وجود دارد که کارهای فرهنگی مناسب در روستاها و عشایر کشور صورت گیرد.
 
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در کتابخانه‌های مساجد کشور گفت: خوشبختانه با همکاری مساجد کل کشور «شنبه‌های کتابخوانی» در مساجد به راه افتاده است و معرفی کتاب‌ها برای نمازگزاران انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین بالغ بر پنجاه میلیارد ریال کتاب به مساجد کل کشور در قالب اعزام کاروان کتاب به مساجد اعزام شده است. البته نیازمند آن هستیم که نسبت به رتبه‌بندی کتابخانه‌های مساجد اقدام کنیم تا از این طریق حمایت‌ها به صورت هدفمندتر به کتابخانه‌ها اختصاص پیدا کند.
 
همچنین ابراهیم حیدری در این نشست با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی شبکه روستاهای دوستدار کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این شورا قرار است بازوی اجرایی و محل تبادل نظر برای تسهیل فعالیت‌های کتابخوانی باشد.
 
وی ادامه داد: انتظار ما این است که به کتابخانه به عنوان یک نهاد اجتماعی نگریسته شود و از این طریق بتوانیم نسبت به ریل‌گذاری فرهنگی در کشور اقدام کنیم. امیدواریم تعامل با نهادهای روستایی همچون دهیاری‌ها بتوانیم نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی در کشور اقدام کنیم.
 
در ادامه این جلسه نمایندگان روستاها و عشایر برگزیده کتاب نیز به تبادل نظر و اعلام نظرات خود پرداختند. 

 

اشتراک گذاری
tr_cycle
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار