کد خبر: 39052
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 اسفند 1397 - 07:46

داخلی

»

اخبار کتاب

از سوی موسسه خانه كتاب

یادمان پژوهشگر فولكلور استان كهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

منبع : روابط عمومی موسسه خانه كتاب
 یادمان کی عطا طاهری بویراحمدی، نویسنده و پژوهشگر فولکلور استان کهگیلویه و بویراحمد به همت موسسه خانه کتاب برگزار می شود.
یادمان پژوهشگر فولكلور استان كهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

به گزارش لیزنا، در نخستین سال خموشی زنده یاد كی عطا طاهری بویر احمدی یكی از چهره های ممتاز و ماندگار فرهنگی كهگیلویه و بویر احمد، آموزگار نیك گفتار و راست كردار ایل و ایران زمین، یادمانی با حضور اندیشه وران و اصحاب قلم و فرهنگ یك شنبه ۱۹ اسفندماه در خانه كتاب برگزار می شود.

در این آیین، اردشیر صالح پور؛ نویسنده و پژوهشگر، جواد صفی نژاد؛ پژوهشگر جغرافیا و علوم اجتماعی، عزت الله سام آرام؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی و استاد مددكاری اجتماعی، علی مندنی پور؛ حقوقدان و جامعه‌شناس و نیكنام حسینی پور؛ مدیرعامل موسسه خانه كتاب درباره خدمات علمی و فرهنگی زنده یاد كی عطا طاهری بویراحمدی سخنرانی می كنند

همچنین در این مراسم از كتاب «یاد نامه عطا طاهری بویراحمدی» به كوشش امراله نصرالهی و مهدی فاموری رونمایی می شود.

كی عطا طاهری در سال ۱۳۰۷ در بویراحمد سفلی دنیا آمد. وی تاثیر بسزایی در روشنگری مردمان روزگار خود داشت از او به عنوان موسس اولین كتابخانه در كهگیلویه و بویراحمد نام می‌برند.

كتاب «كوچ كوچ» او در سال ۱۳۹۳به عنوان بهترین كتاب دهه هشتاد كهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد و از نویسنده‌اش تجلیل به عمل آمد. این كتاب را انتشارات سخن منتشر كرده است و بخش‌هایی از آن به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده است. از دیگر آثار او می توان به «ممیرو» اشاره كرد.

یادمان كی عطا طاهری بویراحمدی یك شنبه (۱۹ اسفند ماه) ساعت ۱۶ در سرای كتاب به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفرجنوبی، پلاك۱۰۸۰، طبقه منهای ۲ برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: