کد خبر: 39440
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 ارديبهشت 1398 - 14:06

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار نویسندگان چین با مخاطبان ایرانی در شهر کتاب مرکزی

منبع : ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
روز پنجشنبه (5 اردیبهشت‌ماه) گروهی از نویسندگان و شاعران کشور چین در شهر کتاب مرکزی حضور خواهند داشت تا با مخاطبان خود از آثار منتشر شده در ایران و فرهنگ چین سخن بگویند.
دیدار نویسندگان چین با مخاطبان ایرانی در شهر کتاب مرکزی

به گزارش لیزنا، این برنامه در دو بخش بزرگسال و کودک طراحی شده است. 

در  بخش اول برنامه که از ساعت 17 تا 18 برگزار می‌شود ژائو لی هونگ از کشور چین و از ایران شمس لنگرودی و علی اصغر محمدخانی و دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور، اسطوره‌شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی حضور خواهند داشت. در این بخش به روخوانی و نقد و بررسی اشعار و آثار چین پرداخته می‌شود، که همراه با پخش قطعاتی از موسیقی این کشور خواهد بود
.
دربخش دوم این برنامه سه نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان این کشور که آثارشان به فارسی ترجمه و منتشر شده به همراه مترجمان این آثار حضور خواهند داشت.
 
شائو ون شوان نویسنده کتاب «پر» با ترجمه سحر ترهنده (نامزد دریافت نشان کتاب‌سال لاکپشت پرنده، ،شه تائو نویسنده کتاب « از این سر تا آن سر رودخانه» با ترجمه مهدی حجوانی و ژائو لی هونگ با کتاب «قلعه دروغ» که اخیرا به چاپ رسیده‌اند حضور خواهند داشت و علی اصغر سیدآبادی (نویسنده ) نیز در این برنامه حاضر و درباره این آثار به گفتگو خواهند پرداخت.
 
در بخش کودک که از ساعت 19 آغاز می‌شود، کودکان می‌توانند در برنامه قصه‌گویی به همراه عروسک گردانی که بر اساس کتاب «پر» اجرا می‌شود شرکت کرده و از نزدیک با نویسنده این اثر آشنا شده و به گفتگو بپردازند.
 
کشور چین امسال مهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. به همین مناسبت در شهر کتاب مرکزی برنامه دیدار و گفتگو با برخی از پدیدآورندگان این کشور برگزار می‌شود.
 
حضور در هر دو بخش این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد است.
 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

 
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: