کد خبر: 39645
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 ارديبهشت 1398 - 08:52

داخلی

»

اخبار کتاب

گیسو و چراغ جادو به چاپ دوم رسید

منبع : لیزنا
 انتشارات قدیانی رمان نوجوان «گیسو و چراغ جادو» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی را  در نوبت چاپ دوم روانه بازار کتاب کرد.
گیسو و چراغ جادو به چاپ دوم رسید

به گزارش لیزنا، «گیسو و چراغ جادو» سومین رمان از مجموعه «چراغ جادو»‌ اثر ابراهیم حسین بیگی است پیش از این کتاب‌های «صوفی و چراغ جادو» و «امیرحسین و چراغ جادو» از این مجموعه منتشر شده بود. 

در جلد سوم که همان «گیسو و چراغ جادو» است، «گیسو» دخترک لاغراندام افغانستانی است که يک روز چراغ جادو به عنوان یک فرشته نجات‌بخش سر راه او سبز می‌شود و مسير زندگی‌اش را تغيير می‌دهد و در خلال ماجراهایی که برایش رخ می‌دهد راهکارهایی برای بهتر زندگی کردن پیدا می‌کند،‌ چرا که این چراغ جادو معجزه‌ای ندارد بلکه تنها به بچه‌ها کمک می‌کند که چگونه بهتر زندگی کنند. از آن روز به بعد مردم که ماجرای «گيسو» را شنيدند، آرزو می‌کردند و چراغ جادوی قصه به سراغ آن‌ها هم برود و آرزوهايشان را برآورده سازد.

در بخشی از «گیسو و چراغ جادو» می‌خوانیم: «آن شب گیسو هی زل می‌زد به چراغ جادویش که بالای کمد بود. او دیگر یک دوست تازه داشت؛ دوستی که زنده بود و با او حرف می‌زد و به او امید می‌داد. دوستی که قرار بود آرزوهای او را برآورده کند. دلش می‌خواست با دوستش حرف بزند. هنوز حرف‌های زیادی داشت که نگفته بود. او فقط زمانی می‌توانست با چراغ‌ حرف بزند که تنها باشد. چراغ گفته بود که هیچ‌کس نباید از رابطه آنها خبر داشته باشد، حتی مادر گیسو که گوشه اتاق ایستاده بود و داشت آشپزی می‌کرد. از غروب که مادر آمده بود خانه اول لباس‌های کثیف را شسته و بعد مقداری سیب‌زمینی و پیاز را پوست کنده بود و حالا داشت آنها را سرخ می‌کرد. مادر به گیسو نگاه کرد و گفت: «اگر حوصله‌ات سر رفته تلویزیون را روشن کن...
 
حسن‌بیگی در داستان «گیسو و چراغ جادو» تلفیقی میان واقعیت و افسانه ایجاد کرده است. غول چراغ جادو در این داستان به سراغ کودکانی می‌رود که برای رسیدن به آرزوهایشان تلاش می‌کنند. این شخصیت بیش از آنکه آرزو‌های کودکان را برآورده کند به آنها در راه رسیدن به آرزوهایشان کمک می‌کند.
 
انتشارات قدیانی رمان نوجوان «گیسو و چراغ جادو» را در قالب 168 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 17000 تومان منتشر کرده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: