کد خبر: 30772
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 مهر 1396 - 09:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

امضای یادداشت تفاهمنامه همکاری بین سازمان کتابخانه ملی ایران و بلغارستان

منبع : لیزنا
یادداشت تفاهمنامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی بلغارستان به امضای اشرف بروجردی و کراسیمیرا الکساندرووا، رؤسای دو مركز رسید.
امضای یادداشت تفاهمنامه همکاری بین سازمان کتابخانه ملی ایران و بلغارستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کراسیمیرا الکساندرووا، رییس کتابخانه ملی بلغارستان دیدار و ضمن امضای یادداشت تفاهمنامه همکاری بین دو مركز، در خصوص وضعیت کتابداری و اطلاع‌رسانی، گفت‌وگو كردند.

کراسیمیرا الکساندرووا، رییس کتابخانه ملی بلغارستان در سخنانی، با تأكید بر حفاظت و نگهداری از مدارك و اسناد قدیمی در کتابخانه‌ها، گفت: در آرشیو مدارک مهم از سال گذشته، سیستم آنوکسی در کتابخانه ملی بلغارستان نصب شده است كه در آن از مدارک و اسناد به خوبی نگه می‌شود.

وی به جذب متخصصانی برای نگهداری و بازسازی مدارك و اسناد مهم در کتابخانه ملی بلغارستان، اشاره كرد و گفت: کتابخانه ملی بلغارستان، شصتمین سالگرد فعالیت بازسازی اسناد و مدارک را امسال برگزار كرد. در این برنامه، روش‌های بازسازی و نگهداری اسناد مطرح شد.

رییس کتابخانه ملی بلغارستان در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از همكاری‌های محمد علی کیانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، خواستار استفاده از تجارب كارشناسان ایرانی در جهت بازسازی و مرمت اسناد و مدارک تاریخی بلغارستان شد.

 

مطابق مفاد این تفاهمنامه، دو کشور در زمینه تبادل منابع از قبیل منابع خطی و اسناد، برگزاری نمایشگاه و گارگاه آموزشی تخصصی و برگزاری نشست‌های تخصصی مورد علاقه طرفین، توافق کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: