کد خبر: 38212
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 دی 1397 - 11:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

دیجیتال سازی بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب در سازمان اسناد و کتابخانه ملی

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور اشرف بروجردی و حجت الاسلام محمدحسین مختاری ظهر امروز سه شنبه به امضا رسید.
دیجیتال سازی بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب در سازمان اسناد و کتابخانه ملی

به گزارش لیزنا، اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این دیدار گفت: یکی از دغدغه هایی که در این سازمان وجود داشته نیاز به ارتباط با دانشگاه ها برای توجه به وجه علمی و پژوهشی این مجموعه بوده است.

او با بیان اینکه تمرکز پژوهش در این مجموعه بر اسلام شناسی و ایران شناسی است افزود: با توجه به وجود اندیشگاه فرهنگی که مکانی برای حضور صاحب نظران با رویکردهای مختلف است می توانیم در تعامل با دانشگاه مذاهب برنامه هایی را تدوین کنیم.

مشاور رییس جمهوری اظهار کرد:‌ با توجه به سند چشم انداز که ایران باید به لحاظ علمی، رتبه ۲ منطقه را به دست آورد، این تعاملات و ارتباطات معنا پیدا می کند.

او افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ۲ حوزه منابع خطی و سند حرف اول را در کشور می زند. بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب خطی در این مجموعه وجود دارد که همه آن ها دیجیتال سازی شده و در اختیار عموم قرار دارد.

وی گفت: همچنین بیش از ۲۰۰ هزار پایان نامه دانشجویی در این مجموعه وجود دارد که ظرفیت علمی خوبی ایجاد شده است.

بروجردی یادآورد شد: در راستای اجرای هر چه بهتر این تفاهم نامه، کمیته ای برای اجرایی کردن موارد آن تشکیل شود.

رییس دانشگاه مذاهب: بزرگترین دغدغه ما، حرمت ها در مذاهب حفظ شود

حجت الاسلام محمدحسین مختاری در ادامه این نشست گفت: مجمع جهانی تقریب یک گفتمان علمایی است و در این بین نیاز به یک مجموعه آموزشی و دانشگاه حس می شد.

او در ادامه با بیان اینکه در هیات امنای دانشگاه مذاهب اسلامی نمایندگانی از طرف مقام معطم رهبری و رییس جمهوری حضور دارند گفت: این دانشگاه در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و حدود ۲۵ رشته تحصیلی دانشجو ‍‍می پذیرد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: این دانشگاه در ۵ استان کشور ها شعباتی دارد که فعال هستند.

او تاکید کرد: با نگاه ویژه به تعاملات بین المللی نزدیک به ۲۰ تفاهم نامه با کشورها و نهاد های مختلف بین المللی به امضا رسانده ایم.

مختاری در ادامه با تاکید بر اینکه باید حرمت ها در مذاهب حفظ شود گفت: زمانی که با اهل سنت صحبت می کنیم متوجه دغدغه آن ها برای تحصیل فرزندان آن ها می شویم.

مهسا
|
iran
|
1397/10/22 - 13:28
0
0
اینا هم از دیجیتال سر در میارن؟ شاخ در میاریم
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: