در جلسه انجمن کتابخانه های چهارمحال و بختیاری
اصول پنجگانه سند سیاستها و شاخص های نهاد  تشریح شد

 

به گزارش لیزنا، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان  چهارمحال بختیاری صبح روز شنبه 22 خرداد ماه به ریاست قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری و با حضور حبیب ا.. وفایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ بهروز امیدی، مدیرکل آموزش و پرورش؛ جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان؛ نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد؛ فاطمه دوستی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری؛ زهرا حبیبی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز؛ملک محمد محمودیان، مدیرکل دفتر روستایی استاندار؛ محمدرضا رئیسی، مدیرکل دفتر شهری استاندار تشکیل شد.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب، کتابخانه و کتابدار بیان داشت: کتابداران باید به جایی برسند که با مهربانی، برخورد نیکو و پسندیده، دکوراسیون و چیدمانی زیبا و آرامبخش، هنرمندانه در جهت ارائه بهترین خدمات به مراجعین تلاش کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری توزیع عادلانه سرانه فیزیکی کتابخانه ها و توجه به مناطق محروم و کم برخوردار استان را از اولویتهای کار انجمن برشمرد و افزود: سرمایه گزاری برای فرهنگ و امور فرهنگی سرمایه گزاری ارزشمندی است که خروجی آن آنی نیست و در گذر زمان تاثیر خود را نشان می دهد و کتابخانه ها یکی از همین سرمایه گذاری های ارزشمند است.

قاسم سلیمانی توجه به فضای مجازی جهت توسعه فرهنگ خواندن را مهم برشمرد و گفت: ما باید در بحث کتاب  و کتابخوانی در فضای مجازی قوی وارد شویم و با ورود به این فضا می توانیم جلو بسیاری از آسیبهای اجتماعی که می تواند گریبانگیر جوانان ما شود را بگیریم .

در ادامه این جلسه فرهاد خلیل مقدم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و تبیین اصول پنجگانه سند سیاستها و شاخص های نهاد به مصوبات اجرائی نشده در حوزه مدیریت و برنامه ریزی استانداری در سال گذشته اشاره کرد و خواستار پیشبینی وتامین اعتبار جهت اجرائی شدن این مصوبات در بودجه سال 95 استان شد.

سپس حبیب ا.. وفایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ارائه گزارشی از روند اجرائی مصوبات انجمن در حوزه مدیریت و برنامه ریزی پرداخت و قول مساعد داد که در جهت تحقق این مصوبات در سال 95 پیگیری و اقدام اساسی صورت گیرد.

 

جلب مشارکت دستگاهها جهت اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی، تحقق نیم درصد کتابخانه ها و اجرائی شدن پروژه کتابخانه مرکزی استان از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.