کد خبر: 24789
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 تیر 1395 - 09:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تشکیل پاتوق های کتابخوانی در کتابخانه های آذربایجان شرقی

منبع : لیزنا
در راستای سند سیاست‌‎ها و شاخص‌های سال خواندن، تشکیل پاتوق های کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی کلید خورده است.
 تشکیل پاتوق های کتابخوانی در کتابخانه های آذربایجان شرقی

 به گزارش لیزنا، طرح تبدیل کتابخانه های عمومی به پاتوق کتابخوانی با راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی در کتابخانه های مرکزی تبریز و اوحدی مراغه ای در استان آذربایجان‌شرقی کلید خورده است.

 

شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: علاقمندان با عضویت در یک باشگاه کتاب با جمعی آشنا می‌شوند که برداشت‌ها و نگاه‌های متفاوتی از یک متن دارند، به‌این‌ترتیب می‌توانند از زاویه دید افراد مختلف به یک کتاب بنگرند، گستره ادراکشان از کتاب‌های مورد بررسی را وسیع‌تر کنند و قدرت بحث و نقد را در خودشان تقویت کنند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایحان شرقی، فراهم نمودن امکان گردهمایی علاقمندان کتاب و مطالعه ، ایجاد انگیزه برای مطالعه مرتب و برنامه ریزی شده و تشکیل حلقه های نقد را ازجمله اهداف باشگاه های کتابخوانی برشمرد و گفت: در انتخاب کتاب ها دقت های لازم صورت می گیرد تا کتاب های انتخاب شده یا از میان کتاب های پر امانت مجموعه کتابخانه باشند و یا از کتاب های معرفی شده در طرح «کتاب خوان ماه» برای خوانش و بررسی در باشگاه های کتابخوانی استفاده گردد.

 خدایی افزود: از همه کتابداران کتابخانه های عمومی استان انتظار می رود با توجه به آموخته های خود در دورهای آموزشی مشاوره خواندن حضوری و مجازی، جلسه‌های منظمی را تشکیل دهند و به همراه اعضای باشگاه های کتابخوانی کتابخانه، پیرامون کتاب‌هایی که خوانده می شود بحث و تبادل‌نظر کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: