کد خبر: 28931
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 خرداد 1396 - 13:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 جمع‌خوانی منابع جشنواره کتابخوانی رضوی برای کودکان کرمانشاهی

منبع : لیزنا
کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها» در کتابخانه‌ سهروردی گیلان‌غرب و کتاب «چلچراغ شیراز» در کتابخانه شهید باهنر کندوله با هدف معرفی منابع هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جمع‌خوانی شد.
 جمع‌خوانی منابع جشنواره کتابخوانی رضوی برای کودکان کرمانشاهی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، باهدف ترویج فرهنگ رضوی و معرفی منابع هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، کتابداران کتابخانه‌های عمومی سهروردی گیلان‌غرب و شهید باهنر کندوله صحنه، کتاب‌های «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها»  به قلم مژگان شیخی و «چلچراغ شیراز» نوشته دکتر جلیل عرفان‌منش را با حضور کودکان عضو کتابخانه و دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی جمع‌خوانی کردند.

الهام امیری، کتابدار کتابخانه عمومی شهید باهنر کندوله با اعلام خبر برگزاری جلسه جمع‌خوانی کتاب «چلچراغ شیراز» در این کتابخانه گفت: «چلچراغ شیراز» نوشته جلیل عرفان‌منش از مجموعه منابع هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بوده و جمع‌خوانی این اثر با حضور اعضا و اهالی روستای کندوله برگزار شد.

وی گفت: کتاب چلچراغ شیراز، تحقیقی علمی در خصوص زندگی و شخصیت احمدبن موسی(ع) و برادرهای ایشان است. در این کتاب بخش‌های مختلف حیات این بزرگوار به‌تفصیل و در ۸ فصل بیان‌شده است.

امیری افزود: کتاب در فصل اول با بحث شخصیت و فضایل احمد بن موسی و مقوله امامت امام رضا(ع) شروع می‌شود و در فصل‌های بعدی به مباحث قیام این امامزاده، اوضاع سیاسی دوران مأمون، ولایت‌عهدی امام رضا(ع) و شهادت احمد بن موسی می‌پردازد. در ادامه مقوله‌های مانند محل سکونت و پیدایش قبر ایشان در زمان اتابکان و همچنین زندگی برادران این امام بیان می‌شود. این کتاب با اشعاری در مدح احمد بن موسی و زیارت‌نامه ایشان به پایان می‌رسد.

امیری در پایان گفت: در این جلسه شرایط و چگونگی شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به‌صورت فردی و اجتماعی تشریح شد.

همچنین فاطمه عزیزیان گیلان، مسئول کتابخانه عمومی سهروردی گیلان‌غرب با اشاره به برگزاری جلسه جمع‌خوانی کتاب «چلچراغ شیراز» و «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها» گفت: این منابع از سری کتاب‌های ویژه کودکان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است که با حضور کودکان عضو کتابخانه و دانش آموزان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی سهروردی گیلان‌غرب برپا شد

وی در ادامه گفت: جمع‌خوانی دو قصه از کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها» از بخش‌های دیگر این نشست بود.

 

گفتنی است؛ هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره‌مندی از سیرة پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق مطالعه کتاب‌های مرتبط با ایشان، از ۲۰ فروردین تا ۲۰ تیرماه ۹۶ در حال برگزاری است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: