کد خبر: 31797
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آبان 1396 - 16:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح یار مهربان در خدمت کتابخوانان خوزستان اجراء خواهد شد

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از اجرای آزمایشی طرح یار مهربان در اهواز خبر داد.
طرح یار مهربان در خدمت کتابخوانان خوزستان اجراء خواهد شد

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی از برگزاری طرح یار مهربان در خدمت کتاب خوانان خوزستان به صورت آزمایشی اجراء خواهد شد.

منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به برنامه های این اداره کل در هفته کتاب گفت: با توجه به وسعت اهواز و جمعیت بیش از یک میلیون نفری مناطق بسیاری از داشتن کتابخانه محرومند از این رو و برای رفع این کمبودها و مسائلی همچون هزینه های رفت و آمد به کتابخانه، کمبود وقت و... طرح ارسال یار مهربان به کتابخوان با نام اختصاری ایمک تدوین شد.

 منصور کوهی رستمی اظهار کرد: طرح ایمک از ۳۰ آبان رونمایی می شود و بنا شده این طرح در فاز اول به مدت ۳ ماه در کلانشهر اهواز اجرا شود و به شرط موفقیت در سایر شهرستان ها نیز اجرایی خواهد شد.

 وی با شرح مراحل عضویت و نحوه ارسال کتاب به اعضا بیان کرد: برای عضویت در این طرح ابتدا باید به سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور (سامان) به آدرس www.samanpl.ir مراجعه کرده یا اپیلیکشن سامان را از کافه بازار دانلود و بر روی گوشی های اندروید نصب نموده سپس کتاب مورد نظر در کتابخانه هارا جستجو و رزرو کرد.

 کوهی رستمی ادامه داد: پس از رزرو کتاب با شماره ۰۶۱۳۳۷۳۱۱۸۰ تماس گرفته و با کتابداران جهت هماهنگی ارسال کتاب ارتباط برقرار نمود و در پایان بررسی درخواست توسط کتابدار و اقدام جهت ارسال کتاب صورت می گیرد.

 سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، افزود: نحوه ارسال کتاب به ۲ روش پیش بینی شده که در روش اول مرکز کنترل (کتابدار پاسخگو) پس از دریافت تقاضا، اقدام به تماس با سامانه آنلاین درخواست تاکسی (UCAB) نموده و کتاب سفارش شده در بسته بندی مناسب (با طراحی خوب و مناسب) برای متقاضی ارسال می شود.

 وی توضیح داد: در روش دوم پس از دریافت تقاضا توسط مرکز کنترل (کتابدار پاسخگو) کتاب توسط پیک موتوری مستقر در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به متقاضی ارسال خواهد شد. این روش در صورتی امکانپذیر خواهد بود که طرح پس از ۳ ماه پایش و در صورتی که در خواست ها زیاد شوند را پس از دریافت مجوز از انجمن می توان استفاده کرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: