کد خبر: 32123
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 آذر 1396 - 14:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی چهل کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان داراب استان فارس

منبع : لیزنا
در راستای ترویج کتابخوانی، شش نشست کتاب‌خوان با معرفی چهل کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان داراب استان فارس برگزار شد.
معرفی چهل کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان داراب استان فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، در راستای ترویج کتابخوانی، شش نشست کتاب‌خوان با معرفی چهل کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان داراب برگزار شد.

دو نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای به همت کتابداران کتابخانه عمومی فرهنگ فورگ داراب، با همکاری دو کلاس از پایه ششم دبستان دخترانه حضرت زهرا (س) در روزهای پنجم و هفتم آذرماه برگزار شد؛ «هفت‌خوان رستم»، «گنج بد بو»، «داگلی بغلی به مدرسه کوچولوها می‌رود»، «قصه‌های من و بابام»، «ماه پیشونی»، «پیامبر (ص) و قصه‌هایش»، «لاک‌پشت فیلی»، «قنات مظهر روشنایی»، «دخترک گردو فروش»، «داگلی بغلی و خواب پرماجرا»، «نگران نباش داگلی بغلی» و «ده قصه از امام رضا (ع)» دوازده کتاب معرفی‌شده در این نشست بود که به ترتیب توسط فاطمه بیناکیش، فاطمه باقری، نرجس شهریاری، عاتکه عابد فرگی، مریم نعمتی، فاطمه نقی پور، سعیده اسماعیلی، زهرا طالبی، حدیث نصیرپور، فاطمه یزدان پناه، مینا اخگر و نرجس غلامپور به اشتراک گذاشته شد.

افزون بر این، سومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای کتابخانه عمومی آیت‌الله یحیی انصاری در سال جاری با همکاری دبستان شهیدان حامدی در دو پایه پنجم و ششم برگزار شد که طی آن هشت عنوان کتاب  توسط دانش آموزان معرفی شد. در این نشست ابوالفضل دیانت کتاب «اختراعات»، محمد عرفان یاراحمدی کتاب «روزی بود روزی نبود»، محمد میرشکاری و رضا مسعودی کتاب‌های «گلستان سعدی» و «رفاقت به سبک تانک» را معرفی کردند. کتاب‌های «علاءالدین و چراغ جادو»، «دایناسورها»، «قصه‌های شاهنامه» و «راز شگفت‌انگیز» نیز توسط رضا بابایی، محمدعرفان پورمند، حمیدرضا عباسی و امیرمحمد تمدن ارائه شد.

سومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای کتابخانه شهید یحیی برفی داراب نیز با ارائه شش کتاب در مدرسه شهید جواهری برگزار شد. در این نشست شش نفر از دانش آموزان ابتدایی، کتاب‌های انتخابی خود را به دوستانشان معرفی کردند. «ده قصه از امام رضا (ع)» اثر مژگان شیخی توسط زهرا کریم پور، «همسایگان خوب» به نویسندگی برزو سریزدی توسط فاطمه پور حسینی، «ملیکا ماه و خورشید عدالت» اثر امین توکلی توسط ملیکا شبانی، «خوب و بد روزگار» نوشته محمدرضا یوسفی توسط ریحانه سعیدی نیا، «خانه پروانه‌ها» سروده جواد محقق توسط مبینا تقی پور و «افسانه مدوسا» اثر برزو سریزدی به همت آیدا سلمانی به اشتراک گذاشته شد.

کتابخانه عمومی غلامحسین فرخنده داراب نیز با برگزاری دو نشست کتاب‌خوان و یک جمع  خوانی میزبان علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی بود. سومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای کتابخانه شادروان غلامحسین فرخنده در آموزشگاه شهید ابراهیمی با معرفی نه کتاب برپا شد. در ابتدای جلسه محمد رحمانی، کتابدار کتابخانه به معرفی کتاب‌های «خلق عظیم پیامبر»، «روز خدا»، «پیامبر و قصه‌هایش» و «اشکانه» پرداخت. علیرضا کرمی از کتاب «پشت میدان نبرد» نوشته رحمان پرزحمت گفت و محمد محمدی نیز کتاب «شهید فهمیده» نوشته محمدرضا اصلانی را به اشتراک گذاشت. «عصر طلایی دایناسورها» نوشته عرفان خسروی، «دوستی» نوشته جواد محدثی و «جانوران» نوشته ژانگ پینگ، سه کتاب دیگری بود که توسط دانیال خالقی، محمدجواد غلامی و امیرحسین انصاری معرفی شد.

در نشست دیگری ویژه بانوان به میزبانی کتابخانه شادروان غلامحسین فرخنده چهار کتاب معرفی شد. فاطمه انصاری به معرفی دو کتاب «به‌سوی حکومت جهانی امام مهدی (عج)» نوشته علی‌اکبر حصاری و «قلب‌های نارنجی» نوشته مینو کریم زاده پرداخت و مریم عبدالهی و سحر اقبالی نیز به ترتیب دو کتاب «خلق عظیم پیامبر (ص)» نوشته علی احمدی خواه و «زندگانی امام مهدی (عج) و نواب خاص آن حضرت» را به اشتراک گذاشتند.

 

نشست جمع خوانی کتاب «تشنه‌لبان» نوشته حمید گروگان با حضور تعدادی از اعضای فعال کودک و نوجوان در کتابخانه شادروان غلامحسین فرخنده برگزار شد. در این نشست ابتدا شخصیت امام حسین (ع)، قیام عاشورا و هدف از این قیام برای کودکان شرح داده شد و سپس بخش‌های مختلف این کتاب معرفی شد.  «تشنه‌لبان» شرح وقایع کربلا و قیام امام حسین (ع)، اثری ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است. این کتاب به درک و شناخت هرچه بهتر کودکان و نوجوانان از زندگی امام حسین (ع)، یاران ایشان و قیام عاشورا کمک می‌کند.

جشن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) نیز ۱۴ آذرماه به همت کتابخانه عمومی غلامحسین فرخنده برپا شد. در این مراسم که با همکاری پایگاه بسیج خواهران، معاونت آموزشی مجتمع ابرار و تعدادی از اعضای فعال کتابخانه در سالن بسیج برپا شد، لیلا فرخنده به ارائه مقاله‌ای با عنوان «زندگانی حضرت محمد (ص) و جایگاه ویژه ایشان» پرداخت؛ همچنین مقاله «زندگانی امام جعفر صادق (ع) و پیدایش مذهب تشیع» توسط زهرا حدادی ارائه شد. اهدای جایزه به ۱۵ نفر از اعضای فعال کتابخانه از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: