کد خبر: 33308
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 بهمن 1396 - 14:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان با مدیرکل میراث فرهنگی

منبع : لیزنا
  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در دیدار با حسین خواجه بیدختی خواستار تعامل و همکاری مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان شد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان با مدیرکل میراث فرهنگی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی  کتابخانه‌های عمومی استان سمنان،نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در نشستی با حسین خواجه بیدختی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ضمن بیان اینکه میراث فرهنگی ظرفیت بسیار گسترده‌ای در زمینه فرهنگ مکتوب و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان  را دارد بیان داشت: اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی  لازم را برای برگزاری  آئین نقد و بررسی و معرفی کتاب‌های منتشر شده در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان را دارد.

وی آمادگی همکاری متقابل با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در چارچوب معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان را اعلام کرد و خواستار برنامه ریزی برای بازدید مراجعان کتابخانه از ابنیه تاریخی، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و نقد کتاب در این اماکن شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: در راستای کارگروه ستاد سفرهای نوروزی استان، این اداره کل آمادگی لازم برای معرفی استان و جاذبه‌های گردشگری در قالب بسته‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این نشست نیز از  قابلیت‌های گسترده این اداره کل خبر داد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان  آمادگی لازم برای همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان جهت برگزاری آئین نقد و بررسی و معرفی آثار مربوط در حوزه استان شناسی را دارد.

حسین خواجه بیدختی با تاکید بر اینکه تنها کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر در سطح استان‌ در اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است افزود: پژوهشگران زیادی از منابع این کتابخانه استفاده می‌کنند، اما به دلیل بعد مسافت از مرکز شهر کمتر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

وی  تصریح کرد: آمادگی لازم برای انتقال این کتابخانه تخصصی به یکی از ابنیه تاریخی سمنان  وجود دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: