کد خبر: 34148
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 ارديبهشت 1397 - 09:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بررسی زمینه‌های همکاری میان کتابخانه ملک و عتبات عالیات

منبع : لیزنا
مدیران کتابخانه و دارالمخطوطات آستان حضرت ابوالفضل عباس (ع) از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند.
بررسی زمینه‌های همکاری میان کتابخانه ملک و عتبات عالیات

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، یک گروه از مدیران کتابخانه و دارالمخطوطات و بخش‌های فرهنگی و تاریخی آستان حضرت ابوالفضل عباس علیه‌السلام در بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک، با تماشای تالارها و گنجینه آثار و اسناد تاریخی و کتاب‌ها و نسخه‌های خطی، از دستاوردهای فرهنگی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در زمینه‌های کتابخانه‌ای و روش‌های روزآمد کتاب‌داری در گستره نگهداری، حفاظت، معرفی و مستندنگاری نسخه‌های خطی و اسناد تاریخی آگاهی یافتند.

موقوفه آستان قدس رضوی، محمود عبدالرضا علی‌الصافی، معاون مدیر کتابخانه و دارالمخطوطات آستان حضرت ابوالفضل عباس علیه‌السلام به همراه مسوولان بخش‌های تحقیقات ادبی، تحقیقات تاریخی و اسناد آن آستان مبارک، در روز دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 خورشیدی در بازدید از نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی، با مدیران و کارشناسان این موقوفه آستان قدس رضوی برای برپایی پیوندهای و ارتباط‌های دوسویه فرهنگی گفت‌وگو کردند. تبادل دانش‌ها، روش‌های نوین و دستاوردهای فرهنگی به ویژه در زمینه‌های اسناد تاریخی و نسخه‌های خطی، داده‌های دیجیتال مرتبط با عتبات عالیات و بررسی بسترهای مشترک همکاری برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، از دیگر مساله‌های طرح‌شده در این بازدید به شمار می‌آمد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار این گنجینه، در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. متولیان این گنجینه در سال‌های گذشته کوشیده‌اند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استانداردهای روزآمد در گستره‌های موزه‌داری و کتاب‌داری، به دریافت‌های نو در این دو گستره دست یافته، با اجرای آن‌ها الگویی از توسعه موقوفات فرهنگی را در ایران به نمایش بگذارند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: