کد خبر: 34582
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 ارديبهشت 1397 - 11:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از کتابخانه مرکزی کرمان بازدید کرد

منبع : لیزنا
اشرف بروجردی مشاور رییس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سفر یک روزه به استان کرمان از کتابخانه مرکزی این استان بازدید کرد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از کتابخانه مرکزی کرمان بازدید کرد

به گزارش لیزنا بر ااس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کرمان، اشرف بروجردی در سفری یکروزه  از کتابخانه مرکزی کرمان بازدید کرد.

در این بازدید محمدجواد حسین زاده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به بیان توضیحاتی درخصوص تاریخ ساخت کتابخانه مرکزی کرمان پرداخت و گفت: این کتابخانه هم اکنون با دارا بودن بخش های مختلف از جمله خدمات فنی، اداری، پذیرش، جستجوی کتاب، تازه های کتاب، سالن های مطالعه، سالن نشریات، امانت، مرجع، اینترنت، نمازخانـه، بخش نابینایان و بخش تخصصی دفاع مقدس به عنوان یکی از زیباترین کتابخانه های جنوب شرق کشور به علاقمندان کتاب و کتابخوانی خدمات ارائـه می کند.

وی گفت: به طور متوسط روزانه بیش از دو هزار نفـر از اعضاء و محققین و دانشجویان به کتابخانه مراجعه می کنند.

حسین زاده افزود: از بخش های منحصربه فرد این کتابخانه می توان به بخش دفاع مقدس، نابینایان و بخش کودک اشاره کرد.

در ادامه حسین زاده با ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی در استان کرمان پرداخت وگفت: با توجه به نقش انکارناپذیر کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگ و دانش عمومی جامعه، مسئولین و کتابداران ۱۳۲ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی استان با جذب تعداد بیش از ۱۳۰ هزار نفر عضو در سطح این مراکز فرهنگی با فعالیت های مختلفی همچون معرفی منابع برتر و جدید ، امانت کتاب، برگزاری برنامه های فوق برنامه و فرهنگی،خدمات رایانه ای و .... به آنان ارائه خدمت کرده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان کرمان ۲ مترمربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد و به لحاظ میزان دسترسی به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک باب کتابخانه در استان ساخته شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: