کد خبر: 34607
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 ارديبهشت 1397 - 09:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه نقد و بررسی کتاب «عشق بی‌پایان» در سمنان برگزار شد

منبع : لیزنا
جلسه نقد کتاب «عشق بی‌پایان» نوشته فرج‌الله طاهری با حضور نویسنده اثر در سمنان برگزار شد.
جلسه نقد و بررسی کتاب «عشق بی‌پایان» در سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، جلسه نقد کتاب «عشق بی‌پایان» نوشته فرج‌الله طاهری با حضور نویسنده اثر، حسن یعقوبی، منتقد؛ مدیرکل کتابخانه‎‌های عمومی استان، معاون مدیرکل و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست اظهار داشت: نقد سازنده یک کتاب چه پیش از انتشار و چه پس از انتشار موجب تعالی متن شده و محاسن زیادی برای نویسنده و علاقه‌مندان برای ورود به حوزه نویسندگی دارد. یکی از برنامه‌های فرهنگی امسال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزاری نشست‌های نقد کتاب برای سنین مختلف است به این امید که سنت نقد در جامعه کتاب‌خوان امروزی رواج بیشتری پیدا کند.

 در ادامه  جلسه فرج‌الله طاهری، نویسنده کتاب «عشق بی‌پایان» این اثر را نخستین تجربه نویسندگی خویش دانست و گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و هویت شهدای هشت سال دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف نگارش این کتاب بود. در نگارش این اثر برای انتقال آموزه‌های مقدس به نسل امروز تلاش شده است .

 صمدیان، یکی دیگر از حاضران در نشست ضمن برشمردن نقاط قوت این کتاب، گفت: این اثر به دلیل توجه به مقوله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بسیار ارزشمند است اما نبود دیباچه یا مقدمه، در برخی موارد فضاسازی نامناسب در داستان و عدم رعایت نکات ویرایشی و نگارشی از نقاط ضعف کتاب محسوب می‌شود.

بیان جزئیات بسیار در برخی موارد، غلط‌های املایی و توالی افعال برخی از ایرادات وارد به این کتاب بود که از سوی حاضرین مطرح شد؛ همچنین بر اساس گفته‌های حاضرین جملات کوتاه موجود در کتاب، صحنه‌پردازی‌های جذاب و وجود طنازی‌هایی لابه‌لای متن از مواردی است که به برقراری ارتباط خواننده با متن کتاب کمک می‌کند.

در ادامه  جلسه حسن یعقوبی، منتقد حاضر در نشست اظهار داشت:  جسارت، علاقه و توانایی لازمه کار نویسندگی است و این امر در حوزه ادبیات دفاع مقدس اهمیت دوچندان دارد؛ زلالی و صفای متن از شاخصه‌های قلم نویسنده کتاب است.

 وی  فقدان شادابی و نشاط در متن کتاب، عدم رعایت نکات ویرایشی و نگارشی و یکدست نبودن نقل‌قول‌ها را از نقاط ضعف این کتاب برشمرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: