کد خبر: 35554
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 تیر 1397 - 14:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتاب «عروس وینسنس» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان بررسی شد

منبع : لیزنا
با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سقوط هواپیمای ایرباس، کتاب «عروس وینسنس» با حضور نویسنده اثر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کتاب «عروس وینسنس» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان بررسی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سقوط هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران، کتاب «عروس وینسنس» با حضور نویسنده اثر و اهالی قلم در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

جواد علیزاده مؤلف کتاب با بیان اینکه هدف اصلی نگارش این کتاب، زنده نگه داشتن یاد شهدای حادثه ایرباس است خاطر نشان کرد: امیدوارم این کتاب بتواند گوشه‌ای از جنایات آمریکا علیه بشریت و تعدادی مسافر بی گناه را نشان دهد.

وی افزود: «عروس وینسنس»، اولین اثر منتشر شده من است که به نهالی نوپا می‌ماند که با راهنمایی اساتید و برگزاری جلسات نقد و بررسی، می‌توان در آینده شاهد درختی پربار بود.

علی بهرامشاهی، منتقد اثر نیز خاطر نشان کرد: در نگاه نخست نام کتاب با هوشمندی انتخاب شده است و بیانگر نگاه متفاوت نویسنده به یک ماجرای تاریخی است.

وی افزود: در حالی که در کتاب های مشابه، غالباً راویانی شبیه به هم و از یک جنس داریم اما در این کتاب، هم راوی متفاوت است و هم محل وقوع داستان.

رئیس انجمن نویسندگان و مؤلفین استان گفت: با وجود اینکه مسافرین بی گناه و خانواده آنها و بازماندگان شان، قربانیان اصلی این جنایت هستند اما نویسنده در این کتاب، با هنرمندی تمام نشان داده شده است که حتی سیاست های آمریکا باعث شد که حتی شهروندان کشور خودشان هم قربانی شوند و زندگیشان تباه شود؛ زیرا در این درگیری یک فروند چرخبال آمریکایی نیز مورد هدف قرار گرفته و به قعر آب‏ های نیلگون خلیج‏ فارس سقوط کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر چند با انتخاب سوژه جذاب به نوع پرداخت و انتشار کتاب، انتقاداتی وارد است و با وجود انتخاب نام خاص کتاب، شاهد جلدی کاملاً معمولی و حتی بی روح هستیم که هیچ کششی برای مخاطب ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ویراستاری آثار قبل از انتشار، زیاد جدی گرفته نمی‌شود بیان کرد: در بسیاری از موارد به دلیل کمبود زمان و اصرار بر چاپ کتاب در یک موعد خاص، کتاب بدون بازخوانی و با غلط‌های املایی و نگارشی منتشر می‌شود که این کتاب نیز از این امر مستثنی نبوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: