برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه علامه طباطبایی شهر محلات استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، همزمان با آغاز فصل تابستان، برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه علامه طباطبایی شهر محلات در حال برگزاری است.

نشست قصه گویی

با حضور جمعی از کودکان، نشست قصه گویی و مسابقه داستان نویسی خلاق در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر محلات برگزار شد.

فاطمه خسروی کتابدار کتابخانه علامه طباطبایی گفت: در این برنامه ابتدا قصه «دختر طمع کار» برای حاضرین بازگو شد. سپس از کودکان خواسته شد با تصاویری که به صورت اتفاقی از خط خطی کردن بر روی کاغذ بدست می آید، داستان خود را بنویسند. این روش به خلاقیت ذهنی کودکان کمک کرده و آن ها را به داستان نویسی علاقه مند می‌کند.

بلندخوانی کتاب

در برنامه ای دیگر و با حضور کودکان شهر محلات، برنامه قصه گویی قصه «کک و مورچه» و همچنین بلند خوانی کتاب «پدر و پسر در جزیره دوره افتاده» نوشته مصطفی رحماندوست در کتابخانه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این برنامه ابتدا قصه «کک و مورچه» برای کودکان قرائت شد و سپس داستان زیبا و طنز آمیز «پدر و پسر در جزیره دوره افتاده» برای کودکان بلند خوانی شد که مورد استقبال آنها قرار گرفت. در پایان نیز کودکان بخش های مورد علاقه داستان را نقاشی کردند.

مسابقه نقاشی و کارگاه کاردستی

همچنین مسابقه نقاشی جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر محلات برگزار شد.

در این مسابقه دو کتاب رده سنی کودکان با عنوان «مهمان خراسان» تالیف سعید بیابانکی و «مژده گل: داستان هایی از زندگی امام رضا(ع)» تالیف محمود پوروهاب معرفی شد و در پایان نیز افراد شرکت کننده در مسابقه نقاشی های زیبای خود را در ارتباط با قصه «سیب» به تصویر کشیدند.

کارگاه کاردستی و کلاژ  نیز با هدف سرگرمی، خلاقیت و ایجاد محیطی شاد در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر محلات برگزار شد. در این برنامه کتاب آموزش «کلاژ» تالیف جودی بالچین معرفی شد و کودکان کلاژهای خلاقانه خود را ساختند.

فاطمه خسروی کتابدار کتابخانه علامه طباطبایی گفت: کلاژ واژه‌ای فرانسوی به معنی چسباندن است. در این کتاب مصور رنگی، روش ساخت طرح‌ها و تابلوهای مختلف با چسباندن شکل‌های کاغذی روی تکه‌ای کارت یا مقوا، به کودکان آموزش داده می‌شود.

معرفی کتاب سلام روباه قرمز

کتاب برگزیده کتابخوان ماه، با عنوان «سلام روباه قرمز» تالیف اریک کارل توسط اعضای کودک کتابخانه علامه طباطبایی شهر محلات جمع خوانی شد.

در کتاب سلام روباه قرمز، اریک کارل با تصویرهای کلاژ خود، مفهوم رنگ های مکمل را به کودکان یاد می دهد. اریک کارل بر این باور است که یادگیری تجربه ای لذت بخش است. در این کتاب تخیلی او از کودکان دعوت می کند تا رنگ های مکمل را خود کشف کنند، در حالی که از داستان قورباغه کوچولو و دوستان رنگارنگش هم لذت می برند.

کارگاه کاردستی

علاوه بر این کارگاه کاردستی با هدف ایجاد محیطی شاد و سرگرم کننده در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی برگزار و کتاب «نقاشی و کاردستی خلاق» تالیف آزاده حکیمی معرفی شد

این کتاب برای مخاطبانی است که اگر تخصص و استعداد هنری هم ندارند، علاقمند به افزایش نشاط در همراهی با فرزندان خود هستند و از پیشنهادهای موجود برای جهت دهی فعالیت ها به سمت تقویت مهارت های دیدن، فکر کردن، ساختن، تولید به جای مصرف گرایی، انجام کارهای متفاوت، نگاه دوباره به هر چیز و بهره مندی از وسایل دور ریختنی و قابل بازیافت استفاده نمایند.

در پایان نیز کودکان کاردستی های خلاقانه خود را با وسایل دور ریختنی ساختند.