حمایت دستگاه‌های فرهنگی استان کرمانشاه از جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با هدف برگزاری با شکوه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به طور جداگانه با صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی، و مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با دیدار و گفتگو کرد.

حسنی خونسار در دیدار با صابر رحیمی مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره کتابخوانی در سطح کشور است که در رده های سنی مختلف در حال برگزاری است. اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با توجه به اینکه با جامعه بزرگ ورزش و جوانان در ارتباط است لذا می تواند ما را در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره که مخاطب اصلی آن عموم مردم علی الخصوص جوانان، نوجوانان و ورزشکاران هست یاری کند.

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ضمن تشکر از این دیدار گفت: اداره کل ورزش و جوانان همیشه و همه وقت همراه و همیار کتابخانه های عمومی بوده و علاوه بر ترویج و توسعه ورزش در بین آحاد مردم، توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از وظایف اصلی خود میداند.

رحیمی در ادامه گفت: اداره کل ورزش و جوانان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که با هدف معرفی شخصیت والای امام رضا(ع) و با هدف والای ترویج کتاب و کتابخوانی در حال برگزاریست، در زمینه های مشارکت، تبلیغات و سایر موارد همراه و همیار کتابخانه های عمومی خواد بود.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه  همچنین با حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، خاطر نشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیرة پاک ائمة معصومین(علیه السلام) به ویژه حضرت امام رضا (علیه السلام) از طریق مطالعه کتاب های مرتبط با ایشان، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه در حال برگزاریاست. استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه فرهنگی، کتاب و کتابخوانی دارد، که می طلبد همکاری‌ها و برنامه‌ریزی های منسجمی در این خصوص انجام شود.

خونسار، در ادامه ضمن معرفی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نیازمند همکاری تمام دستگاه های اجرایی است، جشنواره رضوی فرصت مناسبی جهت رسیدن به اهداف والای فرهنگی است.

جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تشکر از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: شخصیت امام رضا(ع) برای ما ایرانیان در جایگاه ویژه ای قرار دارد و معرفی زندگی و سبک ایشان قطعا بسیار مهم و تاثیر گذار است، بنای ما بر همکاری و تعامل با دستگاه های فرهنگی استان بویژه اداره کتابخانه های عمومی استان است، هنرمندان و نویسندگان و اهل هنر همسو با دیگران در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با هدف معرفی و مشارکت هرچه بهتر در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان با اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، خاطر نشان کرد: ترویج سیره پاک ائمة معصومین(علیه السلام) به ویژه حضرت امام رضا (علیه السلام)  و گسترش کتابخوانی در شرایط کنونی بسیار مهم و مفید است لذا نهاد کتابخانه های عمومی کشور با همین هدف و با بهره مندی از مزایای معرفی فرهنگ رضوی از طریق مطالعه کتاب های مرتبط با امام رضا(ع)، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را که بزرگترین مسابقه کتابخوانی در سطح کشور است را برگزار می کند.

وی در ادامه گفت: همراهی و همکاری ادارات، ارگان ها و سازمان های دولتی و غیردولتی موجب پویایی جشنواره در سطح استان کرمانشاه خواهد شد و بی شک اثرگزاری بهتری نیز خواهد داشت لذا می طلبد همکاری‌ها و برنامه‌ریزی های منسجمی در این خصوص انجام شود.

قبادی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این دیدار گفت: وظیفه همگانی آن است که خودمان و دیگران را تشویق به کتاب و کتابخوانی کنیم، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرایط مناسبی را در زمینه شناخت و معارف خودمان را نسبت به امام رضا(ع) بالا ببریم.

قبادی در ادامه گفت: هر چقدر معارف و شناخت خود را نسبت به اهل بیت و معصومین بیشتر کنیم یقینا در زندگی ما موثر خواهد بود، امیدوارم جشنواره رضوی همچون سال های گذشته و همچون کارهای خوب کتابخانه های عمومی  بتواند منشاء اثر و آثار مثبتی در زندگی مردم استان کرمانشاه داشته باشد.

حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، در دیدار با مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه نیز ضمن معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی خاطر نشان کرد: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی در چند رده سنی متفاوت علی الخصوص کودک و نوجوان در حال برگزاری است، لذا کانون پرورش فکری را یکی از مهمترین ارگان های دولتی در زمینه ترویج و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان می دانیم که با توجه به سابقه و پتانسیل بالای آن در زمینه کودک و نوجوان می تواند ما را در برگزاری این جشنواره یاری کند.

فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در این دیدار گفت: کودکان و نوجوانان استان قرار است در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با امام رئوف امام رضا(ع) آشنا شوند.

فتاحی در ادامه گفت: تمامی اعضای کانون پرورش فکری و نوجوانان استان در این مسابقه خوب و مهم شرکت خواهند کرد تا از طرفی یک کتاب خوب را بخوانند و از طرف دیگر با امام رضا(ع) که در ایران وجودش پر از خیر و برکت بوده و هست بیشتر آشنا شوند، قطعا کتاب ها می توانند بچه ها را بیشتر با این امر خوب آشنا یاری کنند.

وی در پایان گفت: مسابقه ای که در آن هم کتاب هم اسم امام رضا(ع) است بسیار مفید و سودمند خواهد بود.