کد خبر: 35740
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 تیر 1397 - 13:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آئین تجلیل از مسئول کتابخانه و اهالی روستای قادیکلای بزرگ قائمشهر مازندران

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در آئین تجلیل از مسئول کتابخانه و اهالی روستای قادیکلای بزرگ قائمشهر به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در کشور، استقبال اهالی این روستا از جشنواره کتابخوانی رضوی را نشانه ای از شایستگی واقعی این روستا دانست.
آئین تجلیل از مسئول کتابخانه و اهالی روستای قادیکلای بزرگ قائمشهر مازندران

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آئین تجلیل از مسئول کتابخانه و اهالی روستای قادیکلای بزرگ قائمشهر که با فعالیت های کتاب محور خود در انتخاب این روستا به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب کشور نقش آفرینی کردند، صبح روز یکشنبه، 24 تیرماه با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار قائمشهر و دیگر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم، کسب این افتخار فرهنگی برای اهالی روستا را مایه فخر و مباهات آنان و همه مردم استان دانست و بیان داشت: وقتی یک کتابخانه بتواند تا این حد در بین مردم نفوذ فرهنگی پیدا کند و به عنوان الگوی ملی مطرح شود، در درجه اول باید به مردم آن روستا افتخار کرد.

وی افزود: مسلما چنین موفقیت هایی برآمده از یک بینش عمیق جمعی و اراده قوی فرهنگی است و حتما مقطعی هم نیست و برنامه های مطالعه محور همچنان در این روستا پرشور و جذاب ادامه خواهد داشت.

ولیپور با بیان اینکه آمارها از استقبال اهالی این روستا از جشنواره کتابخوانی رضوی حکایت دارد، بیان داشت: این استقبال نشانه شایستگی واقعی اهالی روستای قادیکلای بزرگ برای کسب عنوان روستای برتر دوستدار کتاب است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر نقش آفرینی موثر کتابخانه های عمومی در فرهنگ سازی ها، اظهار داشت: در سیاستگذاری های کتابخانه ای به دنبال این هستیم که کتابخوانی مفید و سازنده را در میان خانواده ها و همه اقشار جامعه رواج دهیم و مطالعه، انگیزه ای جدی برای خانواده ها باشد.

مهدی محمدی، فرماندار قائمشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: کتابخانه های عمومی در حال رسیدن به جایگاه واقعی شان در جامعه هستند به طوری که می توانند مردم یک روستا را برای یک افتخار بزرگ ملی بسیج کنند و با عنصر مهمی همچون کتاب کسب افتخار کنند.

وی افزود: همانطوری که انسان اهل مطالعه با انسانی که با کتاب و کتابخوانی بیگانه است، تفاوت بسیاری دارد، روستای دارای کتابخانه هم شرایط بسیار بهتری را نسبت به دیگر روستاها دارد و این موضوع باید انگیزه ای برای ایجاد کتابخانه ها در روستاهای پرجمعیت باشد.

محمدی با بیان اینکه باید با اعتقاد قلبی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرد، اذعان داشت: اگر کتابخوانی به شناخت بیشتر ائمه معصومین(ع) و نزدیک تر شدن به خداوند بینجامد، مقدس است و شرکت در این جشنواره نه تنها یک مسئله شخصی و یا اجتماعی که یک مسئله عبادی است و باید بر رونق آن همت گماشت.

گفتنی است در این مراسم که در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر برگزار شد، از دختران عضو کتابخانه روستای قادیکلای بزرگ قدر دانی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: