کد خبر: 35746
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 تیر 1397 - 14:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مشارکت انجمن خیرین کتابخانه ساز و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام

منبع : لیزنا
جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان ایلام در به منظور مشارکت در ساخت کتابخانه غلامرضا خان ارکوازی و همکاری در برگزاری جشنواره رضوی در محل دفتر شورای اسلامی شهر ایلام برگزار شد.
مشارکت انجمن خیرین کتابخانه ساز و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان ایلام  به منظور مشارکت در ساخت کتابخانه غلامرضا خان ارکوازی و همکاری در برگزاری جشنواره رضوی در محل دفتر شورای اسلامی شهر ایلام برگزار شد.

در این جلسه مراد جلیلیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های در حال احداث استان، به ظرفیت بالای خیرین در همیاری و مشارکت با ادارات و نهادهای دولتی پرداخت و حضور مستمر این در جلسات و برنامه های کتابخانه های عمومی استان را نمونه ای روشن از این همراهی و همکاری ارزشمند دانست.

جلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان گفت: در استان ایلام 10  کتابخانه در حال احداث داریم که  بودجه آنها از محل اعتبارات بنیاد برکت، کمیته برنامه ریزی و تملک دارایی تامین می شوند و در تلاش هستیم چهار باب از این کتابخانه ها در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی همچنین اشاره کردند کتابخانه پارک رزمندگان و محله بانبرز در حال تکمیل هستند و کتابخانه آیت الله حیدری طی تفاهم نامه ای با اداره اوقاف و امور خیریه به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار می شود و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری آن هستیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از تلاش ها و پیگیری های ریاست شورای شهر ایلام و عضو انجمن خیر کتابخانه ساز استان در جهت واگذاری زمین پارک شقایق در محله هانیوان برای احداث کتابخانه غلامرضا خان ارکوازی تقدیر کرد و گفت: برای احداث و بهره برداری این کتابخانه نیازمند همراهی و مشارکت انجمن خیرین، شورای اسلامی و شهرداری ایلام هستیم.

جلیلیان اشاره کردند برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی از مهمترین برنامه های پیش روی اداره کتابخانه های استان است که از اوایل خرداد ماه آغاز شده و با توجه به اهمیت این موضوع مشارکت خیرین عزیز در اجرای آن می تواند بسیار راهشگا و مثمر ثمر باشد.

در ادامه این جلسه مظفر  میرزاد رییس شورای شهر ایلام و رییس هیات مدیره  انجمن خیرین کتابخانه ساز استان ابراز داشت: نقشه و طرح ساخت کتابخانه غلامرضا خان ارکوازی از طرف اداره کل کتابخانه ها ارائه شود تا انجمن خیرین با مشارکت شورای اسلامی شهر ایلام و شهرداری ایلام، زمینه احداث آنرا فراهم کند.

وی گفت: به زودی جلسه ای با حضور فرمانداری ایلام، اداره راه و شهرسازی استان و شهرداری ایلام برگزار می شود و طی تفاهم نامه ای بین طرفین و با نظارت اداره کل کتابخانه های ساخت کتابخانه غلامرضا خان ارکوازی آغاز می شود.

در پایان هر یک از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و بر تقویت همکاری بیشتر خیرین در حل مشکلات موردی تجهیزات کتابخانه ها و احداث کتابخانه های جدید تاکید کردند و آمادگی خود را برای همکاری و هرگونه مساعدت مالی و تبلیغاتی پیرامون جشنواره رضوی اعلام کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: