کد خبر: 35776
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 تیر 1397 - 12:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم و روستاهای خراسان شمالی

منبع : لیزنا
هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نشستی با حضور مسئولان ارشد خراسان شمالی و با موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌های روستایی در استان، معرفی و تبیین شد.
برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم و روستاهای خراسان شمالی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، نشست هم اندیشی توسعه و ترویج کتابخوانی و کتابخانه‌ها در مناطق محروم و روستاهای استان با حضور استاندار، معاونین، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداران شهرستان‌ها و دیگر مسئولین استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در این نشست  با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: جایگاه برتر خراسان شمالی در جشنواره کتابخوانی رضوی و هم‌چنین انتخاب ۴ روستای استان در بین ده روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور  طی سه سال گذشته نشان از اشتیاق فراوان و علاقه مردم استان به کتاب و کتابخوانی است و می بایست همه امکانات را برای توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای مطالعه در استان بسیج کرد

صالحی عنوان کرد: توسعه فضای کتابخانه‌ای در روستاها در قالب طرح «هر روستا یک کتابخانه» از اولویت‌های استان است و برای اجرای این طرح در روستاهای بزرگ دهیاری‌ها، مکانی برای فضای کتابخانه و در روستاهای کوچک‌تر نیز مردم مکانی را در نظر بگیرند و  برای تجهیز آن اقدام شود تا این قشر هم از نعمت کتاب و کتابخوانی بهره‌مند شوند.

وی افزود: هر طرح و ایده‌ای که باعث افزایش آگاهی و سرانه مطالعه و کتابخوانی مردم باشد را  حمایت می کنیم. استقبال بی نظیر و حضور چندین هزار نفری هم استانیهای ما در دو دوره گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی، نشان از  موفقیت  این جشنواره در ایجاد شوق کتابخوانی است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان تصریح‌کرد: امسال نیز به امید خدا و یاری مسئولین، مردم خراسان شمالی حضوری پررنگ‌تر نسبت به دو  سال گذشته  در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خواهند داشت و با اجرای طرح هر «روستا یک کتابخانه» تا پایان سال قصد داریم ۱۰۰ روستای بدون کتابخانه را صاحب فضای کتابخانه‌ای کنیم تا مردم بتوانند براحتی به کتاب، این یار مهربان دسترسی داشته باشند و زیرساخت ها برای حضور  بیشتر مردم در سال‌های آینده  در این جشنواره که مزین به نام امام هشتم شده، فراهم  شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: از طرح هایی که باعث ترویج فرهنگ مطالعه می شود استقبال می کنیم ضمن آنکه بزرگ‌ترین و  مهم‌ترین رسالت کتابخانه‌های عمومی، توسعه مطالعه مفید و فرهنگ کتابخوانی است.

علی‌محمد جهانی افزود: یکی از وظایف ما شناسایی و ترغیب و تشویق دوستداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی است و لازمه پیشرفت و توسعه فرهنگ ما مشارکت مردم در ترویج کتابخوانی و فضاهای مطالعه و کتابخانه‌های عمومی  است.

جهانی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان، خاطر نشان کرد: در دو دوره گذشته این جشنواره با همت مردم استان و ارادتی که به ساحت آقا علی بن موسی الرضا(ع) دارند جزو استان‌های برتر  کشور بودیم. به حول و قوه الهی امسال نیز با مشارکت مردم و  دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان، امید است همچون دو دوره گذشته جایگاه شایسته‌ای در کشور کسب کنیم.

در ادامه نشست، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هریک از فرمانداران نکته‌نظرها و دیدگاه‌های خود را در خصوص راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه بیان کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: