کد خبر: 35826
تاریخ انتشار: شنبه, 30 تیر 1397 - 13:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

لاهیجان میزبان برنامه های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان شد

منبع : لیزنا
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان از برگزاری برنامه های شاد ویژه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، در سطح شهر و کتابخانه های این شهرستان خبر داد.
لاهیجان میزبان برنامه های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، به گفته فاطمه فیلی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان، همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت دهه مبارک کرامت، مجموعه کتابخانه های شهر لاهیجان با برگزاری ویژه برنامه جشن روز دختران در حاشیه استخر لاهیجان جمع کثیری از کودکان، نوجوانان و عموم مردم را گردهم آوردند.

فاطمه فیلی با اشاره به همکاری سپاه و شهرداری لاهیجان در برگزاری این برنامه فرهنگی، ایجاد نشاط و شادابی همراه با خواندن کتاب برای کودکان را از اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد.

وی افزود در این مراسم که با استقبال بسیار خوبی از سوی خانواده ها مواجه شد، کتابداران با قصه خوانی از کتاب های میهمان خراسان و مژده گل، از مجموعه منابع معرفی شده هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، کودکان را برای به تصویر کشیدن قصه ها تشویق کردند.

گفتنی است؛ در پایان این جشن از کودکان شرکت کننده با اهدای جوایز ارزنده تقدیر شد.

گرامیداشت روز دختر در کتابخانه عمومی شهید کریمی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لاهیجان همچنین افزود: در برنامه دیگری که همزمان با آغاز دهه کرامت و به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهید کریمی لاهیجان و با حضور دوستداران کتاب برگزار شد ضمن همخوانی کتابهای مسافر هشتم، کاش تو را می دیدم، به سپیدی یک رویا، مهمان خراسان و مژده گل از منابع هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی توسط اعضای کتابخانه عمومی شهید کریمی، از20 نفر از دختران شرکت کننده در این مسابقه بمناسبت گرامیداشت روز دختر تجلیل شد.

مهد کودک هدیه و کانون فرهنگی الزهرا (س) میزبان کتابداران کتابخانه شهید باهنر

به گفته فاطمه فیلی کتابداران کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان نیز همزمان با گرامیداشت دهه کرامت و روز دختران با حضور در مهد کودک هدیه و کانون فرهنگی الزهرا به اجرای برنامه قصه گویی و مسابقه نقاشی، ویژه هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی برای کودکان پرداختند.

وی گفت: در این برنامه قصه گویی که با داستان خوانی مژگان حسین پور، کتابدار از کتاب مهمان خراسان و کتاب مژده گل همراه بود، کودکان ضمن مشارکت در این برنامه لحظاتی شاد و بیادماندنی را تجربه کردند.

فیلی همچنین اضافه کرد: در برنامه قصه گویی و مسابقه نقاشی، کودکان با شنیدن قصه ها و کشیدن نقاشی از داستان های خوانده شده با سبک زندگی این امام رئوف آشنا شدند.

رئیس کتابخانه های عمومی لاهیجان با اشاره به ویژگی های قصه گویی از کتاب برای تقویت خلاقیت ذهنی کودکان افزود: کتابداران کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان با استفاده از این روش با اجرای خلاقانه قصه ها و داستان های کتاب، کودکان را برای مطالعه بیشتر و جلب آنها بسوی کتابخانه هدایت می کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در این مسابقه نقاشی که با ارائه برگه های مخصوص هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی به کودکان همراه بود، ضمن تقدیر و اهدای جوائز به همه کودکان، برگه های جشنواره جهت داوری نهایی به دبیرخانه استانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ارسال شد.

گفتنی است؛ شهر لاهیجان با اقدامات خلاقانه کتابداران تاکنون سه بار نامزد دریافت عنوان پایتخت کتاب ایران شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: