کد خبر: 35832
تاریخ انتشار: شنبه, 30 تیر 1397 - 15:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست تخصصی«کتاب‌خوان رضوی» ویژه نابینایان در استان ایلام

منبع : لیزنا
نشست اختصاصی «کتاب‌خوان رضوی» ویژه نابینایان در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی شهر ایلام برگزار شد.
نشست تخصصی«کتاب‌خوان رضوی» ویژه نابینایان در استان ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، نشست تخصصی کتابخوان ویژه نابینایان با حضور جمعی از روشندلان در محل کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد. در این نشست ۴ اثر با مخاطبان ابه اشتراک گذاشته شد.

«مهرولایت در آسمان ایران» نوشته: علی کریمی جهرمی/ ارایه توسط: مریم شفیعی

کتاب مهر ولایت در آسمان ایران، بررسی جامعی از ابعاد شخصیتی ولی نعمت مهربان و عالم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است. در این کتاب شخصیت گرانقدر آن حضرت  از ولادت تا شهادت، به تفصیل مورد برسی قرار گرفته است: عبادات، سخنان، اخلاق کریمه، عرفان و عبادت و میراث جاویدان آن حضرت از جمله مباحث ارائه شده در کتاب است.

«ماه هشتم » نوشته: مهدی غلامعلی/ ارایه توسط: عبدالله منصوری

در این اثر ضمن بیان مطالبی در خصوص ولادت، معرفی خاندان و زندگانی امام رضا(ع)، شخصیت ایشان  به جهات مختلف اعم از سیره اخلاقی، عبادی، اجتماعی، سیاسی و علمی بررسی شده است. نویسنده داستان هایی از زندگانی امام رضا (ع)، اخلاق کریمانه ایشان، کثرت عبادت وی، نحوه ی برخورد وی با اقشار مختلف مردم، معجزات و کرامات ایشان در دوران حیات و پس از رحلت آو مقابله ایشان با خط انحراف در زمان خویش را نقل کرده است. اهمیت زیارت بارگاه شریف ایشان و آثار دنیوی و اخروی آن نیز بیان شده است. نگارنده همچنین تحلیلی از علل پذیرش ولایت عهدی توسط امام رضا(ع) ارایه و اقدامات مهم ایشان در این دوران را گزارش کرده است.

«به سپیدی یک رویا » نوشته: فاطمه سلیمانی ازندریانی/ ارایه توسط: رقیه شفیعی

این کتاب درباره زندگی و سفر حضرت فاطمه معصومه(س) به خراسان است که از زبان سلطان ندیمه ی ایشان، به نگارش درآمده است.

«کاش تو را می دیدم» نوشته: مژگان شیخی / ارایه توسط: نرگس حسینی

حضرت فاطمه معصومه(س) زندگی کوتاه ولی پرباری داشت. آن حضرت در طول زندگی کوتاه خویش، فراز و نشیب های زیادی پشت سرگذاشت. اما متاسفانه در تاریخ به این فراز و فرودها اشاره زیادی نشده است. آنچه مسلم است، حضرت معصومه در کنار پدر بزرگوار و برادر گرامی اش در حوادث تاریخی دوره ی خود موثر بوده و آن رویدادها هم بر زندگی ایشان تاثیر گذاشته است. از این رو در این کتاب سعی شده است، برای نگارش داستان زندگی ایشان، نگاهی گذرا به مهم ترین حوادث آن دوره تاریخی داشته باشیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: