کد خبر: 35863
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 تیر 1397 - 14:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شرکت امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر خوزستان درجشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه شهرک طالقانی ضمن بازدید از کتابخانه عمومی، در بخش اینترنتی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرد.
شرکت امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر خوزستان درجشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های  عمومی استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر از روند برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه های عمومی شهرستان ماهشهر ابراز خرسندی کرد و گفت: برگزاری سالانه جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از شایسته ترین روش های ترغیب مردم و نسل جدید به امر کتابخوانی است، چراکه از این طریق شرکت کنندگان علاوه بر شرکت در مسابقه کتابخوانی با آموزه های دینی و سیره زندگی اهل بیت نیز آشنا می شوند.

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی می‌تواند منجر به گرایش افراد به مطالعه شود و اگر اینگونه مسابقات به صورت مداوم و از روی اصول و سنجیده برگزار شود، زمینه‌ساز ترغیب و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: معرفی کتاب های مناسب و همچنین وجود روش های متعدد برگزاری جشنواره رضوی همچون بخش مکتوب، آنلاین، ویدیوئی و نقاشی باعث متمایز شدن این جشنواره از سایر مسابقات کتابخوانی است.

امام جمعه شهرک طالقانی برگزاری جشنواره های کتابخوانی را امری شایسته دانست و گفت: کتابخوانی راهی برای شناخت الگوهاست، کودکان و نوجوانان برای موفقیت در زندگی به الگوهای رفتاری همچون زندگی و سیره پیامبران و ائمه اطهار نیاز دارند. خواندن کتاب ها و داستان های مختلف موجب شکل گیری ارزش های گوناگون در ذهن کودک می شود و حساسیت او را رشد می دهد و احترام به دیگران در او شکل می گیرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه کتاب غذای روح بشر است، عنوان کرد: از آنجایی که انسان علاوه بر غذای جسمی به غذای روح و روان نیاز دارد پس بهترین چیزی که می تواند فکر و روان ما را در این مساله پرفروغ کند کتاب و کتابخوانی است؛  کتاب می تواند به اندیشه انسان کمک کند که مفید و موثر در تعالی روح  انسان شود و بهترین کتاب آن است که منشا آن قرآن و اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان عنون کرد: برای تداوم عادت خواندن کتاب می‌بایست نظام‌ های دیگر هم به یاری و همکاری نظام آموزش بیایند چراکه مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد.

شایان ذکر است پس از بازدید، امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در بخش آنلاین هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: