کتابخانه عمومی غلامرضاخان ارکوازی در ایلام میزبان نشست کتابخوان شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، معصومه رشیدی، مسئول کتابخانه عمومی غلامرضاخان ارکوازی شهر ایلام از برگزاری دهمین نشست کتابخوان ویژه اعضای کودک  با هدف آشنایی و معرفی منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این کتابخانه خبر داد و گفت: این نشست با تلاش طاهره سهراب‌نژاد، کتابدار کتابخانه عمومی غلامرضاخان ارکوازی و همکاری پایگاه مقاومت مسجد خاتم الانبیا (ص)، با هدف گسترش فرهنگ رضوی و نیز ترویج کتابخوانی برگزار شد. آثار ارائه شده در این نشست به شرح ذیل است.

 کتاب «کاش تو را می‌دیدم» اثر مژگان شیخی/ ارائه: حنانه میرزابیگی

کتاب شامل شش فصل است و از دوران کودکی حضرت معصومه (س) تا زمـان وفات ایشان را در بر می‌گیرد. فصل های این کتاب عبارت است از: «کودکی»، «زندانی شدن پدر»، «امامت برادر»، «سفر برادر به خراسان»، «خداحافظ شهر پیامبر» و«آخرین منزل».

کتاب «مسافر هشتم» اثر مژگان شیخی/ ارائه : زهرا ریزه وندی

مسافر هشتم (داستان زندگی امام رضا علیه‌السلام)  مجموعه داستان‌های کوتاهی از زندگی هشتمین امام شیعیان است. بوی خوش نان، یک سبد خرما، یک روز تابستانی، مأمون در تالار آینه، پیک ها و پیام ها، کاروان می رود، سرزمین آب های فراوان و ... از جمله داستان‌های این کتاب است.

معرفی کتاب« قصه شیرین نماز » نوشته ناصر نادری و ندا عظیمی / ارائه: سوما محمدیاری

این کتاب مصوّر از مجموعه کتاب‌های «کودک و نیایش» است. این کتاب به آموزش ساده نماز به کودکان گروه سنی (ب) و (ج) می پردازد. خانه، چادر نماز، فاطمه به مسجد می‌رود، فاطمه نماز یاد می‌گیرد، اول باید وضو را یاد گرفت، چقدر وضو گرفتن آسان است، سوره حمد، سوره توحید، جشن تو مسجد و سلامِ نماز از عناوین بخش های مختلف این کتاب است.

کتاب«چطوری نماز بخوانم؟» نوشته سید حسین صدرالحفاظ / ارائه: مریم بشیرزاده

کتاب «چطوری نماز بخوانم» ضمن معرفی مختصر و کلی اصول و فروع دین اسلام، خواننده را با مقدمات، شرایط و آداب نماز به صورت مرحله به مرحله و همراه با تصاویر و اذکار مربوط آشنا می‌کند.

کتاب «شکوه محراب: قصه های نماز» نوشته لطیف راشدی/ ارائه: مبینا عبده علی زاده

نماز، فریضه بزرگ الهی و شست و شو دهنده روح و روان آدمی است. در قرآن و روایات اسلامی از این عبادت، به عظمت یاد شده و درباره اقامه آن به تأکید سخن گفته شده است. در این کتاب، نویسنده با ذکر داستان‏ های گوناگون، به بیان اهمیت فریضه نماز می پردازد.

کتاب «هر جا میشه نماز خواند» سروده محمد مهاجرانی / ارائه: مریم میرزابیگی

این اثر مجموعه شعری است که به کودکان می آموزد در هر مکانی اعم از خانه، خیابان، بیابان، قطار و حتی فضا به راحتی می توان نماز خواند.