دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز با شهردار و اعضای شورای شهر هشتگرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، احمد علی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز به همراه معاونین خود با امیر بهمنی، شهردار هشتگرد و اعضای شورای اسلامی این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

بهمنی ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه ها، گفت: امیدواریم مدیریت جدید کتابخانه های عمومی استان، منشا خیر و برکت برای فرهنگ و بخصوص فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود.

وی افزود: ترویج کتابخوانی در جامعه یک ضرورت است؛ چراکه نابهنجاری های موجود در جامعه، بخاطر بی توجهی به مطالعه و کتابخوانی بوجود آمده است.

شهردار کرج با اشاره به دانش های روز جهان، ادامه داد: با تغییر ابزارهای ارتباطی و سازوکارهای کسب و کار در دنیای امروز، سبک زندگی و بالطبع فرهنگ مطالعه نیز تغییر کرده، به گونه ای که حوصله مردم برای کتابخوانی و به طور کلی مطالعه بسیار کم شده است.

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است که با استفاده از مکانیزم های نوین و دانش به روز، کتابخوانی را بین شهروندان ترویج دهیم.

در ادامه هراتی، ضمن اشاره به رابطه کتابخوانی و فرهنگ شهروندی، گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی است. سرمایه گذاری در امور زیربنایی از جمله نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به توسعه جامعه کمک می کند.

وی افزود: کتابخانه های عمومی، با تمرکز بر مباحث فرهنگی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی، که تنها با افزایش سطح آگاهی عمومی مردم ممکن است، ایفا می کنند.

در پایان مدیرکل کتابخانه های عمومی با اشاره به درخواست اهالی ینگی امام هشتگرد از شهردار و اعضای شورای شهر برای راه اندازی کتابخانه عمومی، گفت: اداره کل کتابخانه های استان برای راه اندازی و تجهیز کتابخانه عمومی در مناطقی فاقد کتابخانه، آمادگی کامل دارد. اگر شهرداری فضای مناسب، طبق استانداردهای مورد نظر نهاد کتابخانه های عمومی، در اختیار اداره کل کتابخانه ها قرار دهد، در اسرع وقت کتابخانه ایی در ینگی امام هشتگرد راه اندازی خواهد شد.