دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با رئیس جهاد دانشگاهی استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی ‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان صبح روز سه شنبه شانزدهم مردادماه همزمان با سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، با حضور در این سازمان با رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی دیدار کرد.

علی‌محمد جهانی در این دیدار خدمت با انگیزه در جهاد دانشگاهی را امری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان علاقه‌مند به ارتباط و تعامل بیشتر با این نهاد علمی و فرهنگی برای دستیابی به نتایج بهتر در زمینه آگاهی بخشی به شهروندان است.

جهانی  بیان کرد: وجه اشتراک بین کتابخانه‌های عمومی و جهاددانشگاهی، انجام فعالیت‌های فرهنگی، تولید و نشر علم و برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی و علمی جامعه است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی انگیزه زیادی برای پیشرفت و رشد همه جانبه کشور دارد و جهادگونه در حوزه‌های مختلف با اهتمام و توجه خاصی ورود پیدا می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های موردتوجه جهاد دانشگاهی حوزه جوانان و پرداختن به ایده‌های این قشر است، بیان کرد: انگیزه دادن به جوانان برای ارائه ایده‌های جدید و نوآور و ارائه خدمات برای کاربردی کردن این ایده ها در راستای رفع نیازهای امروز کشور ، از جمله اقدامات مؤثر و مهم جهاد دانشگاهی است.

وی عنوان کرد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی  خراسان شمالی، جهاددانشگاهی استان را در رسیدن به اهداف والای خود کمک می‌کند و درصدد است تا بخشی از نیازهای این نهاد را در حوزه‌های علمی و فرهنگی در حد بضاعت برآورده کند.

رضا شاهین‌فر، رئیس جهاددانشگاهی استان نیز در این دیدار، با اشاره به گستردگی خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف در سطح استان گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند به واسطه خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مؤثر و مهمی داشته باشد.

شاهین فر افزود: سازمان انتشارات از دیگر زیرمجموعه‌های جهاددانشگاهی است که می‌تواند زمینه همکاری و تعامل این دو نهاد علمی و فرهنگی را فراهم کند.

وی با تاکید بر ضرورت توانمندسازی جامعه به لحاظ فرهنگی، گفت: اگر کارها بر اساس داده‌های علمی پیش برود، قطعا نتایج خوبی حاصل می‌شود؛ در این راستا می توان اهداف مشترکی بین جهاد دانشگاهی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی تعریف کرد و با هم افزایی کارها را پیش برد.

 رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی با اشاره به زمینه های همکاری دو مجموعه از جمله برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی، دوره‌های آموزشی، ارائه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی برای کتابداران و کارکنان ستادی از طریق کارشناسان مجرب، خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری با این اداره کل شد.

گفتنی است، به مناسبت  فرارسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، جهانی از خبرگزاری های ایسنا و ایکنا مستقر در این واحد بازدید و با خبرنگاران گفتگو کرد.