کد خبر: 36399
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 مرداد 1397 - 09:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه مرکزی آیت‌‍‌الله مهمان‌نواز در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، از افتتاح کتابخانه مرکزی آیت‌الله مهمان‌نواز در تاریخ ۱۰شهریور ماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نمایندگان مجلس، مسئولان و چهره‌های فرهنگی استانی خبر داد.
کتابخانه مرکزی آیت‌‍‌الله مهمان‌نواز در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، درباره روند آماده‌سازی و افتتاح کتابخانه مرکزی آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: علی رغم اینکه پیش از این زمان افتتاح این کتابخانه در هفته دولت اعلام شده بود، اما به دلیل تراکم برنامه‌ها در هفته دولت، کتابخانه مرکزی آیت‌الله مهمان‌نواز در تاریخ دهم شهریور ماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولان و چهره‌های فرهنگی استانی، افتتاح خواهد شد.

جهانی با اشاره به روند آماده سازی کتابخانه مرکزی بجنورد تأکید کرد: برای تجهیز منابع این کتابخانه تعداد ۱۰ هزار نسخه کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۴ هزار نسخه اهدایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان و کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به این کتابخانه ارسال شده است و همکاران ما در استان با تلاش بی وقفه و شبانه روزی کتابخانه را برای بهره برداری و ارائه خدمات به همشهریان آماده کرده اند.

وی افزود: در حاشیه افتتاح کتابخانه آیت الله مهمان نواز نیز دبیرکل نهاد با کتابداران خراسان شمالی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

جهانی یادآور شد: تعداد ۸ هزار نسخه کتاب نیز از کتابخانه شخصی مرحوم آیت الله مهمان نواز به کتابخانه مرکزی بجنورد اهدا شده است که از این مجموعه منابع زبان عربی و مرجع جهت ثبت در بخش پژوهشگران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، کتابخانه مرکزی بجنورد در سه طبقه و در زمینی به مساحت ۱۰۲۵ متر مربع و با زیربنای ۴۰۲۵ متر مربع، به عنوان بزرگترین کتابخانه استان خراسان شمالی شناخته می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: