کد خبر: 36400
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 مرداد 1397 - 10:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : لیزنا
با حضور اقشار مختلف جامعه، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.
برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، با هدف ترویج کتابخوانی و با حضور اقشار مختلف جامعه، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

جلسه اخلاق اداری در شهرستان زرندیه برگزار شد

جلسه اخلاق اداری با حضور کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه در کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر مامونیه برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام اکبری در خصوص مسائلی همچون اهمیت عفاف در جامعه و لزوم رعایت حجاب و عفاف توسط زنان و مردان و همچنین شرایط امر به معروف و نهی از منکر سخنانی را برای کتابداران بیان کرد.

کارگاه آموزشی مهارت‌های قصه گویی در دلیجان برگزار شد

به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان و با حضور مربیان مراکز پیش دبستانی، کارگاه آموزشی «مهارت‌های قصه گویی از تئوری تا اجرا» در اداره آموزش و پرورش دلیجان برگزار شد.

در این برنامه مریم قجری، کتابدار کتابخانه فاضلین نراقی به معرفی مهارت‌های قصه گویی، مهارت‌های یک قصه گوی خوب و ویژگی‌های قصه مناسب پرداخت.

در ادامه نیز قصه گویی با ابزار به عنوان یکی از شیوه های قصه گویی برای شرکت کنندگان در کارگاه معرفی و به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

نشست شعرخوانی کانون ادبی نیستان کتابخانه معراج خنداب برگزار شد

محفل شعرخوانی شاعران کانون ادبی نیستان کتابخانه عمومی معراج شهر خنداب برگزار شد.

میلاد احمدی، مسئول کتابخانه معراج در خصوص این جلسه گفت: کانون ادبی نیستان کتابخانه در تلاش است با ساماندهی و دعوت از تمامی هنرمندان و فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی، این محافل را به صورت ماهانه برگزار کند.

احمدی افزود: کشف استعدادهای موجود در شهرستان خنداب و رشد و پرورش این استعدادها به خصوص در میان جوانان و نوجوانان هدف اصلی فعالیت این کانون است.

گفتنی است در این برنامه جمعی از شاعران شهرستان خنداب به خواندن اشعار خویش پرداختند و در ادامه حاضرین اشعار خوانده شده را نقد و بررسی کردند.

برگ درختان، سوژه معرفی یک کتاب علمی در شهر نراق شد

به همت کتابخانه فاضلین نراقی، یک کتاب علمی با موضوع برگ درختان برای کودکان شهر نراق معرفی شد.

در این برنامه بخش کودک کتابخانه میزبان کودکان گروه سنی ده تا دوازده سال بود و مریم قجری، کتابدار کتابخانه فاضلین نراقی کتاب «چرا درختان کاج برگ های سوزنی دارند؟» را برای اعضا معرفی کرد.

در ادامه به صورت پرسش و پاسخ مطالب علمی این کتاب برای شرکت کنندگان توضیح داده شد و در پایان اعضای کودک با برگ درختانی که از پارک مجاور کتابخانه تهیه کرده بودند، کاردستی درست کردند.

کتاب‌خوان حجاب و عفاف در روستای وفس کمیجان برگزار شد

به همت کتابخانه عمومی شیخ عبدالنبی وفسی، نشست کتاب‌خوان حجاب و عفاف در روستای وفس شهرستان کمیجان برگزار شد.

در این نشست «حجاب درعصر ما» نوشته محمدرضا اکبری، توسط زهرا اسلامی نسب؛ «راز خشنودی خدا» نوشته مهدی خدامیان آرانی، توسط مریم عزی؛ «در و صدف» نوشته محمد شجاعی، توسط مرضیه پناهی؛ «کارگاه آموزشی نگرشی دیگر به حجاب» نوشته مرکز مطالعات راهبردی علوم و معارف، توسط خدیجه شاه دامادی و «انتخاب برتر» نوشته سمیرا دباغ منش، توسط مرضیه خان احمدلو با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

بازی با کتاب  در بخش کودک کتابخانه فاضلین نراقی شهر نراق

«ک مثل کتاب» عنوان یک فعالیت بازی با کتاب‌ها است که در بخش کودک کتابخانه عمومی فاضلین نراقی شهر نراق برگزار می شود.

مریم قجری، کتابدار کتابخانه فاضلین نراقی در توضیح این فعالیت گفت: به منظور آشنایی اعضا با عناوین مختلف کتاب ها و موضوعات آن، این فعالیت در کتابخانه اجرا می شود.

قجری افزود: این بازی بدین صورت است که کتابدار عنوان یک کتاب را نام می برد و اعضا باید با حرف آخر کتابی که کتابدار نام برده است، اسم کتابی دیگر را بگویند و به همین ترتیب بازی ادامه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: هر عضوی بدون مراجعه به قفسه عنوان کتاب را بگوید دو امتیاز و در صورتی که اعضا با مراجعه به قفسه، کتابی با حرف آخر عنوان کتاب قبلی ارائه دهند یک امتیاز می‌گیرند.

کتابدار کتابخانه فاضلین نراقی گفت: این فعالیت باعث می شود  کودکان با عناوین مختلف کتاب‌ها و موضوعات آن ها آشنا شوند و انجام این بازی به دلیل به هم ریخته شدن قفسه کتابها، زمانی توصیه می شود که بخش کودک احتیاج به مرتب سازی دارد.

همایش سبک زندگی ایرانی – اسلامی در کتابخانه معراج خنداب

با حضور شهروندان شهر خنداب، همایش سبک زندگی ایرانی – اسلامی در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی معراج برگزار شد.

در این برنامه که با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خنداب، معاونت قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد، حجت الاسلام جمشید پورجواد، محقق و پژوشگر خانواده را مهمترین رکن تربیت کودک دانست و گفت: با تربیت خوب و تعامل مناسب میان اعضای خانواده، می توان جامعه را ازهر نوع آسیب اجتماعی محفوظ داشت.

پورجواد افزود: معنویت، صبر و گذشت از مهمترین شاخصه‌های خانواده اسلامی است و افراد می توانند با صبوری، بر مشکلات و اختلاف نظرهای موجود پیروز شده و کانون خانواده را به مامن امنی برای جوانان و نوجوانان تبدیل کنند.

همچنین در این همایش میلاد احمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خنداب به تشریح هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و ضمن دعوت از عموم جهت شرکت در این مسابقه، نحوه شرکت در دو بخش آنلاین و مکتوب را توضیح داد.

قصه گویی برای کودکان در کتابخانه ولایت شهر فرمهین

با حضور کودکان شهر فرمهین، از کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: قصه‌های برگزیده از چهارده معصوم(ع)» نوشته مهدی آذر یزدی در کتابخانه ولایت قصه گویی شد.

نشست کتاب‌خوان خردسالان در شهر نراق برگزار شد

 به ابتکار کتابخانه عمومی فاضلین نراقی، نشست کتاب‌خوان ویژه خردسالان ۴ تا ۶ سال در شهر نراق شهرستان دلیجان برگزار شد و کودکان به معرفی کتابهایی پرداختند که والدین برای آنها امانت برده بودند.

در این نشست «کتی حمام را دوست دارد» نوشته شی تارو تاکه ای، توسط نورالزهرا یوسفی؛ «کنسرت آقای خرس» نوشته دیوید لیچفیلد، توسط سید علی موسوی؛ «سوغاتی: قصه هایی از زندگی امام جواد(ع)» نوشته مسلم ناصری، توسط امیر حسین طالبی؛ «سلام روباه قرمز» نوشته اریک کارل، توسط مجتبی کریمی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: