کد خبر: 36810
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 شهریور 1397 - 16:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد به پایان رسید

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی نفرات برگزیده در استان یزد به کار خود پایان داد.
هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد به پایان رسید

 به گزارش لیزنا، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، دوشنبه شب (12 شهریور) با حضور سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدعلی طالبی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و شرکت کنندگان در این جشنواره، در باغ تاریخی دولت‌آباد یزد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این مراسم اظهار داشت: بیش از 25 هزار و 900 نفر در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته از رشد 63 درصدی برخوردار بوده است.

رقیه دوست فاطمی‌ها بیان کرد: در مراسم اختتامیه که در حال برگزاری است، 15 برگزیده استانی در دو بخش انفرادی و خانوادگی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: 6 نفر از برگزیدگان کشوری این جشنواره نیز در مراسمی که 17 شهریور در تهران برگزار می‌شود، تجلیل خواهند شد.

در بخش دیگری از این مراسم که با همکاری استانداری یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری، صدا و سیمای یزد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با حمایت مجموعه گردشگری باغ دولت‌آباد یزد، شرکت محصولات ارگانیک آفتاب گستر و شیرینی سنتی یزد برگزار شد، از کتاب کودک نویسنده یزدی، فاطمه محمدی با عنوان «آرزوی فاطمه و کبوترش» رونمایی شد.

کتاب این کودک 12 ساله که به علت ابتلا به یک بیماری نادر قادر به حرکت نیست و توسط دستگاه تنفس می‌کند، مرداد ماه سال جاری و در ایام میلاد باسعادت حضرت رضا(ع)، در جریان سفر خادمان حرم رضوی به استان یزد، چاپ شده بود.

اجرای دف‌نوازی توسط گروه موسیقی «هویار» یزد، از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد بود.

در پایان این آیین نیز از برگزیدگان استانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر شد.

در بخش کودک جشنواره، انسیه دیباوند، نرگس دهقانی، مهلا دهقان، ریحانه زارع، سیده بهاره زرگرچی، مرضیه عباسی و در  گروه سنی نوجوان نیز فاطمه زارع و فاطمه مزیدی تجلیل شدند.

در گروه سنی بزرگسال این جشنواره نیز از محمد حیدری ترک آباد و عاطفه رعیت تقدیر به عمل آمد.

جایزه بخش خانوادگی این جشنواره هم در چهار گروه خانواده دو، سه، چهار و پنج نفره به ترتیب به علی اکبر عسکری، زهرا دهقانی، فروغ دهقانی و عطیمه فروزان اهدا شد.

در این برنامه همچنین از مدیران دستگاه‌های حامی جشنواره و دستگاه‌های مشارکت کننده، با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل شد.

مهدی جمالی‌نژاد شهردار یزد، عباس ملازینلی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد به عنوان مدیران دستگاه‌های حامی جشنواره و رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های یزد، محمدرضا آخوندی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مسئول کانون‌های مساجد یزد و مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز به عنوان مدیران دستگاه‌های برتر مشارکت‌کننده مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش تجلیل از رسانه‌های برتر در جشنواره کتابخوانی رضوی، سمیه گلابگیریان سرپرست روزنامه همشهری در یزد، اعظم‌السادات میرجلیلی خبرنگار خبرگزاری ایکنا و حسین جلالی مدیر سایت خبری یزدفردا تقدیر شدند.

در بخش پایانی تجلیل از برترین‌های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان نیز از محسن رفیعی، حسین پایدار و ولی‌الله حفیظی، رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی یزد، اردکان و اشکذر و همچنین طاهره طراح، اشرف تقدیری و مرضیه دیرند، رابطان فرهنگی کتابخانه‌های این سه شهرستان به دلیل تلاش برای جلب مشارکت مردم و دستگاه‌ها در جشنواره کتابخوانی رضوی، تقدیر شد.

هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور از ابتدای خردادماه در استان یزد کلید خورد و تا 19 مردادماه ادامه یافت. در این دوره از جشنواره 25 هزار و 900 نفر از مردم استان یزد شرکت کردند که از این تعداد 6 هزار و 24 نفر در بخش آنلاین و 19 هزار و 876 نفر نیز در بخش مکتوب حضور داشتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: