مراسم پایانی کلاس‌های طرح اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی زارچ

 به گزارش لیزنا، مراسم پایانی کلاس‌های طرح اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی شهید کلانتری، شهید بابایی و جامع وکیلی زارچ با تقدیر از برگزیدگان این کلاس‌ها برگزار شد.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در این آیین‌ها که به صورت جداگانه برگزار شد، با قدردانی از همت کتابداران بخش زارچ برای برگزاری موفق کلاس‌های تابستانی، بیان داشت: مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های زارچ با حداقل امکانات موجود، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی را در سطح کتابخانه‌های این شهر اجرا کردند که مایه مباهات و افتخار است.

وی عنوان کرد: کودکان و نوجوانان زارچی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و ورزشی عناوین ممتازی را در سطح استان و کشور کسب کرده‌اند که این مهم در سایه برگزاری برنامه‌های پرباری همچون کلاس‌های اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی حاصل شده است.

رفیعی ارتباط با کتاب و عادت به مطالعه را نیاز مهم امروز جامعه دانست و گفت: کتاب و کتابخانه، ریشه همه پیشرفت‌های کودکان و نوجوانان است و  در بستر امن و دلنشین کتابخانه، انسان‌هایی فرهیخته و جامعه‌ای بالنده و بافرهنگ متعالی، شکل می‌گیرد.

وی شرکت بیش از ۲۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌های زارچ در برنامه‌های تابستانی سه کتابخانه این بخش را  نشان‌دهنده توجه خانواده‌ها به امر آموزش و پرورش خلاقیت‌های نونهالان خود دانست و تصریح کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد تمام تلاش خود را در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و مطالعه در کودکان و نوجوانان به کار می‌گیرد تا قدمی در راه پرورش نسلی پویا و دانا برداشته شود.

خدیجه خوشنویس، راضیه عابدی و حسین دهقانی مسئولان کتابخانه‌های شهید کلانتری، شهید بابایی و جامع وکیلی زارچ نیز در این آیین‌ها، گزارشی از فعالیت‌های کلاس‌های تابستانه کتابخانه‌های متبوع ارائه دادند.

اجرای نمایش، سرود، تواشیح، قصه‌گویی و مسابقه بین اعضای کودک و نوجوان، از دیگر برنامه‌های مراسم پایانی کلاس‌های تابستانی کتابخانه‌های بخش زارچ بود و در پایان نیز با اهدای جوایز و لوح سپاس از فراگیران و مربیان دوره‌ها قدردانی شد.

در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه کلاس‌های طرح اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی زارچ، نمایشگاهی از آثار فراگیران این دوره‌ها نیز برپا شد که حاضران از آثار ارائه شده در این نمایشگاه‌ها دیدن کردند.