دهقانی بیان کرد:
توجه به کتابخوانی باعث کیفیت کار و بهبود رفتار اجتماعی می شود

 به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش جعفرآباد با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینقلی دهقانی، امام جمعه شهرجعفریه؛ ابراهیم حسن زاده، بخشدار جعفرآباد؛ محمدتقی زینی وند، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قم؛ محمد باقری، کارشناس مسئول امور همکاری های اداره کل کتابخانه ها؛ محمد جعفری سیریزی، کارشناس امور کتابخانه و همکاری های اداره شهرستان؛ فاطمه شجاع، مسئول کتابخانه آیت الله خامنه ای شهر جعفریه و رضا صفری، نماینده شهرداری در بخشداری جعفریه برگزار شد.

در آغاز این نشست، حجت الاسلام والمسلمین دهقانی، امام جمعه شهر جعفریه بر لزوم گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه در قم و بخش های تابعه آن تاکید کرد و گفت: انس با کتاب و توجه به کتابخوانی باعث کیفیت کار و بهبود رفتار اجتماعی افراد می شود و قم باید در این زمینه سرآمد و الگو باشد.

وی افزود: با خواندن کتاب است که انسان ها تجارب بسیاری را در زمینه های مختلف کسب می کنند و کمتر دچار اشتباه می شوند.

امام جمعه شهر جعفریه سپس به فعالیت های متنوع فرهنگی ستاد اقامه نماز جمعه شهر جعفریه در ترویج کتابخوانی اشاره کرد و گفت: هر جمعه یک عنوان کتاب توسط یکی از نمازگزاران از تریبون نمازجمعه معرفی می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی همچنین بیان کرد: ایستگاه های نقاشی و کتابخوانی برای کودکان و معرفی کتاب ویژه بزرگسالان از دیگر برنامه های اجرایی ستاد اقامه نماز جمعه برای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه است. 

در ادامه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قم ضمن تشکر از اهتمام و عنایت امام جمعه شهر جعفریه به کتابخوانی و کتابخانه ها، اظهار داشت: مشکلاتی همچون پرداخت عوارض ساختمان کتابخانه به شهرداری و عدم پرداخت نیم درصد باعث ایجاد معضلاتی در بهسازی فضای کتابخانه ها شده است.

وی خواستار حل این مسائل با همدلی، تعامل و پیگیری اعضای انجمن شد.

رضا صفری، نماینده شهرداری جعفریه نیز گفت: با تشکیل جلسه ای با شهرداری جعفریه موارد مطرح شده، جهت رفع مشکل پیگیری می شود.

فاطمه شجاع، مسئول کتابخانه آیت الله خامنه ای نیز یکی دیگر از موضوعات مهم این جلسه را رسیدگی به کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) روستای حیدر آباد دانست و گفت: ساختمان این کتابخانه از شرایط مناسبی برای استفاده مراجعین برخوردار نیست و طبق دستور بخشدار شایسته است ساختمان سازمان پست در اختیار کتابخانه قرار گیرد و دهیار و شورای این روستا نیز نسبت به آماده سازی این ساختمان جهت تحویل به کتابخانه اقدام کنند.

در پایان تصویب شد جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش جعفرآباد به صورت منظم و هر دو ماه یکبار با حضور اعضا برگزار شود.