افتتاح کتابخانه عمومی فرهنگ در منطقه رازی شهرستان جوین

 به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی «فرهنگ» در منطقه رازی شهرستان جوین با حضور علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ حسین جمشیدی فرماندار؛ حجت الاسلام ابراهیمی فرد، امام جمعه بخش عطاملک و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به مناطق محروم و روستایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: توجه به مناطق محروم ازحیث فرهنگی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و افتتاح این کتابخانه در بخش رازی جوین نیز یکی از نشانه های توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان با تقدیر از غلامرضا ایلدرآبادی، خیر و نیک اندیش جوینی که زمین این کتابخانه را برای ساخت کتابخانه اهدا کرده است، گفت: این کتابخانه از امروز به عنوان یک قرارگاه فرهنگی مکانی برای گفتگوهای فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: به فضل خدا این کتابخانه مرکز و پایگاهی برای نسل جوان و نوجوانان، زمینه ای برای آرامش و مکانی برای بهره مندی از فضای فرهنگی است. امید است با برگزاری برنامه های مختلف مانند معرفی کتاب و برگزاری نشست های کتاب خوان روز به روز شاهد رونق بیشتر این کتابخانه باشیم.

وی تاکید کرد: از افتتاح این کتابخانه در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار خرسندیم. امید است قدردان خون شهدای عزیز انقلاب و نعمات انقلاب اسلامی باشیم.

اهدای لوح تقدیر به حاج غلامرضا ایلدرآبادی، خیر و نیک اندیش جوینی با امضای استاندار خراسان رضوی و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکر است کتابخانه عمومی «فرهنگ» در منطقه رازی شهر ستان جوین در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر و زیربنای ۳۷۸ متر، با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال احداث شده است.