کد خبر: 37100
تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 شهریور 1397 - 10:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

باید برای توسعه کتاب و کتابخوانی تلاش کرد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان در سال ۹۷ با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان برگزار شد.
باید برای توسعه کتاب و کتابخوانی تلاش کرد

 به گزارش لیزنا، دومین انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان با حضورحجت الاسلام جلیل شریفی نیا، امام جمعه؛ نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان‌سمنان؛ سعید افشار نادری، فرماندار؛ عباس صادقی، شهردار و دیگر اعضای انجمن با محوریت برنامه ریزی اداره کتابخانه‌های عمومی برای جلب همکاری دستگاههای اجرایی به منظور برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته‌ دفاع مقدس و همچنین همکاری با آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد.

امام جمعه شهرستان آرادان در این جلسه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حسینی، هفته دفاع مقدس و یاد شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگری‌های آنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشت و گفت: سربلندی و عزت امروز نظام مقدس اسلامی مرهون ازخودگذشتگی و ایثار افرادی است که با ایمان به ولایت و تبعیت از رهبری در راه دین و دفاع از میهن اسلامی از جان و مال خود گذشتند و ندای وصل سرداده و به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا با اشاره به اهمیت کتاب بیان داشت: باید برای توسعه کتاب و کتابخوانی تلاش کرد.

فرماندار شهرستان آرادن نیز با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه به عزمی همگانی نیاز دارد، گفت: باید برای برگزاری فعالیت های فرهنگی بیشتر در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی شود.

 سعید افشار نادری،   با اشاره به  مشارکت ۱۱ درصدی مردم و مسئولان شهرستان آرادان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: قریب به ۱۵۰۰نفر از این شهرستان در جشنواره رضوی شرکت کردند.

وی ضمن قدردانی از تلاش کتابداران شهرستان و توجه مردم به کتاب و کتابخوانی گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند جشنواره در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار تاثیر گذار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز ضمن قدردانی از امام جمعه و مسئولان دستگاه های اجرایی جهت همکاری در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان داشت: در سال جاری  دربخش پویش کتاب‌خوان مجازی در کل کشور ۹۸۴۴ نفر شرکت کردند که تعداد هزار و ۶۵۴ نفر از استان سمنان بودند که این تعداد ۱۷ درصد کل شرکت کنندگان کشور را شامل می شود.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، بابیان اینکه  سال گذشته ۳۰ هزار و ۸۵۸ نفر از استان سمنان در جشنواره شرکت کردند، اظهار داشت: امسال مشارکت افراد برای حضور در جشنواره ۳۷ هزار و ۹۷۸ نفر بود که در مقایسه با سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مطالعه، خواستار برگزاری برنامه‌های مشترک با این نهاد فرهنگی در راستای توسعه کتاب  و کتابخوانی شد.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان آرادان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه عمومی شهرستان در سالجاری خواستار همکاری تمام دستگاههای اجرایی برای ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان شد.

ابراهیم مونسان، از برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات مطالعاتی، نمایشگاه‌های کتاب، عصر شعر، مسابقات کتابخوانی و نقاشی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان خبر داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: