کد خبر: 37178
تاریخ انتشار: شنبه, 31 شهریور 1397 - 08:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برپایی نمایشگاه «روز جهانی آلزایمر» در کتابخانه عمومي حسينيه ارشاد

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومي حسينيه ارشاد به منظور اطلاع‌رسانی روز جهانی آلزایمر نمايشگاهي از منابع موجود برپا مي‌کند.
برپایی نمایشگاه «روز جهانی آلزایمر» در کتابخانه عمومي حسينيه ارشاد

 به گزارش لیزنا، بیماری آلزایمر (disease s'Alzheimer) که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به‌تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود.

آلزایمر رایج‌ترین شکل زوال عقل است. علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات به‌خصوص حافظه موقت در دوران پیری آغاز شده و به تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد.

 نام‌گذاری این بیماری به پاس قدردانی از یک عمر تحقیق آلویس آلزایمر، براساس نام این دانشمند صورت گرفت. ۳۰ شهریور (۲۱سپتامبر) روز جهانی آلزایمر است، در دنیا هر سال به مناسبت این روز شعاری انتخاب شده و مراسم و همایش‌های مختلفی براساس آن تدوین و برگزار می‌شود. روزی که به جهانیان یادآوری می‌کند این افراد فراموش کار را فراموش نکنند.

کتابخانه عمومي حسينيه ارشاد به منظور اطلاع‌رسانی اين روز در تاريخ 31 شهريور ماه نمايشگاهي از منابع موجود را در ساعات کار کتابخانه برپا مي‌کند و مشتاقانه آماده پاسخگويي به پرسش‌هاي علاقه‌مندان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: