کد خبر: 37374
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 مهر 1397 - 16:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تقدیر از ۵۷ هزار برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کتابخانه‌ای

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
هادی آشتیانی از آغاز قرعه‌کشی و توزیع جوایز «هشتمین دورة مسابقات کتابخوانی رضوی» در سطح کتابخانه‌ای خبر داد و گفت: در این دوره قریب به ۵۷ هزار برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کتابخانه‌ای، تقدیر خواهند شد.
تقدیر از ۵۷ هزار برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کتابخانه‌ای

 به گزارش لیزنا، هادی آشتیانی، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد با اعلام این خبر گفت: به‌منظور قدردانی از استقبال پرشور اعضای محترم کتابخانه‌های عمومی کشور از «هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی» و افزایش ۳۲ درصدی مشارکت در این پویش ارزشمند فرهنگی، امسال نیز علاوه بر انجام تقدیر در دو سطح کشوری و استانی، برگزیدگان در سطح کتابخانه‌ای نیز به‌طور مجزّا تجلیل خواهند شد.

وی درباره نحوه تجلیل از برگزیدگان در سطح کتابخانه‌ای توضیح داد: به این منظور برای هر یک از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ۱۲ جایزه در نظر گرفته شده که این جوایز به شرط وجود شرکت‌کننده در هر بخش و در گروه‌های سنّی مختلف، به‌ قید قرعه تقدیم حضور عزیزان می‌شود. بر این اساس در گروه سنّی کودک ۴ جایزه به کودکان شرکت‌کننده در مسابقات نقاشی و ۲ جایزه برای کودکان شرکت‌کننده در پویش مجازی اهداء خواهد شد.

آشتیانی ادامه داد: همچنین در گروه سنّی نوجوان، با توجه به ارائه دو کتاب به عنوان منابع این بخش، دو جایزه در نظر گرفته شده که به قید قرعه، یک جایزه به شرکت‌کنندگان با محوریت هر یک از کتاب‌ها، اهداء خواهد شد. همچنین در گروه سنّی بزرگ‌سال نیز که سه کتاب به عنوان منابع در این بخش معرفی شده بود، سه جایزه به شرکت‌کنندگان (یک جایزه برای شرکت‌کنندگان با محوریت هر کتاب) اهداء خواهد شد. همچنین در بخش خانوادگی نیز از یک خانواده به قید قرعه تجلیل خواهد شد.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد افزود: به‌این‌ترتیب با اختصاص جوایز در سطح کتابخانه‌ای، حدود ۱۷ هزار جایزه، میان مشارکت‌کنندگان در «هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی» در سطح کتابخانه‌ای، توزیع می‌شود؛ همچنین به‌منظور ثبت خاطره‌ای خوش برای کودکان شرکت‌کننده در بخش نقاشی و پویش کتابخوانی، از ۴۰ هزار کودک شرکت‌کننده در این مسابقه که به مرحله قرعه‌کشی راه یافته‌اند، با اهدای لوح تقدیر و کتاب، تجلیل خواهد شد که امیدواریم، با این شیوه، بتوانیم موجب شورآفرینی و ترغیب بیشتر شرکت‌کنندگان، به‌ویژه، کودکان و نوجوانان عزیز، به ادامه همراهی با فعالیت‌های فرهنگی ارزشمند، از جمله «جشنواره کتابخوانی رضوی» شویم.

شایان ذکر است، ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سال ۱۳۹۵ با شرکت بیش از ۲۳۸‌هزار نفر و هفتمین دوره آن با مشارکت بیش از ۶۴۸ هزار نفر در سال ۱۳۹۶ از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد که این تعداد در سال ۱۳۹۷ با رشد ۳۲ درصدی به ۸۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر، افزایش یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: