کد خبر: 37401
تاریخ انتشار: شنبه, 14 مهر 1397 - 10:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین زنگ کتاب مهرماه در بیرجند نواخته شد

منبع : روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی
به همّت کتابداران آستان‌قدس‌رضوی، برنامۀ زنگ کتاب دومین هفتۀ سال تحصیلی 97، به مناسبت روز نیروی انتظامی، در بیرجند نواخته شد.
دومین زنگ کتاب مهرماه در بیرجند نواخته شد

 به گزارش لیزنا، کتابداران آستان‌قدس‌رضوی در قالب طرح «زنگ کتاب» و به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه و گرامی‌داشت روز نیروی انتظامی در دومین هفتۀ شروع سال تحصیلی جدید، این بار پيش‌دبستاني و مكتب‌القرآن مهر در شهرستان بیرجند را برای اجرای زنگ کتاب انتخاب کردند.

رئیس کتابخانۀ امام رضا(ع) از کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی در شهرستان بیرجند، در این خصوص بیان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های اجراشده در این دورۀ زنگ کتاب، معرفی کتابخانۀ امام رضا(ع)، انواع عضويت و خدمات كتابخانه، معرفي بخش كودك كتابخانه با امكانات و شرايط عضويت با قيد عضويت رايگان كودكان زير شش سال، فوايد كتاب و كتابخواني، نقش نيروي انتظامي و پليس در برقراري نظم و امنيت جامعه، تأمين امنيت و آرامش خاطر براي هم‌وطنان و معرفي و خوانش سه عنوان كتاب بود.

زهرا خسروی با بیان اینکه سعی کردیم کتب برجستۀ حوزۀ کودک و نوجوان را که تاکنون جوایز متعددی را در جشنواره‌های کودک و نوجوان به خود اختصاص داده است انتخاب کنیم، دربارۀ کتبی که در این برنامه معرفی شده، توضیح داد: کتاب «خلبان جنگی» تازه‌ترين مجموعه شعر ليلا خيامي است که در آن، به نقل قول از يك كودك، مرزبان‌ها، نيروي انتظامي، سربازان و ادوات دفاعي به زبان شعر معرفي شده‌اند.

وی ادامه داد: «مثل یک فرمانده» سرودۀ زهرا داوری که به زبان شعر، نقش نيروي انتظامي در پيروزي و پايداري كشور را بيان کرده و کتاب «بهترین بابای دنیا» سرودۀ معصومه‌سادات وزیری ثانی که به صورت شعر و از زبان يك كودك، خاطرات پدر مجروح و دوستان و همكارانش را بيان مي‌كند، دو کتاب دیگری بود که در این مرکز برای کودکان معرفی شد.

خسروی افزود: در پایان، پس از خوانش کتب برای کودکان، مسابقه‌اي دربارۀ متن كتب خوانده‌شده بين كودكان به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد و از سه نفر با تقديم كتاب داستان كودك، تقدير به عمل آمد که بسیار مورد استقبال کودکان این مجموعه قرار گرفت.

گفتنی است که طرح زنگ كتاب با هدف ترويج فرهنگ مطالعه از ابتداي سال جاري از سوی کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در مراكزي نظير مراكز توان‌يابان، مدارس و مؤسسات متقاضی برای گروه‌های مختلف سنی اجرا شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: