کتابخانه های چهارمحال و بختیاری میزبان 98 برنامه کودکانه می شوند

به گزارش لیزنا، فرهاد خلیل مقدم روز یکشنبه 15 مهرماه درحاشیه جشن بادبادکها در کتابخانه حافظ شهرکرد در خصوص برنامه های کتابخانه های عمومی در هفته ملی کودک گفت: برگزاری جشن های ویژه کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی ویژه مادران برای تربیت کودکان خلاق، احیای بازیهای بومی محلی مناطق مختلف استان، مسابقه خاطره  نویسی با عنوان «یک روز در کتابخانه»، نشست های کتاب‌خوان و جمع خوانی کتاب وجشن بادبادک ها از جمله این برنامه هاست.

وی نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان را از مهمترین اهداف اجرای این برنامه ها عنوان کرد و گفت: کودکان همزمان با هفته ملی کودک بصورت رایگان به عضویت کتابخانه ها پذیرفته می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، تعداد کتابخانه های عمومی این استان را 52 باب عنوان کرد و تصریح کرد: 40 باب از کتابخانه های استان دارای بخش مستقل کودک هستند و در سایر کتابخانه ها نیز بخش کودک در کنار مجموعه قرار دارد.

خلیل مقدم، تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان را بیش از 39 هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود نیمی از این اعضا کودکان، جوانان و نوجوانان هستند.

گفتنی است ویژه برنامه های گرامیداشت هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» و با رویکرد آموزه های عاشورا از 14 تا 20 مهرماه در کتابخانه های عمومی این استان اجرا می شود.