کد خبر: 37506
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 مهر 1397 - 09:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگروه استانی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
در راستای اجرای مصوبه 692 شورای فرهنگ عمومی کشور کارگروه استانی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.
کارگروه استانی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

 به گزارش لیزنا، اولین جلسه کارگروه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان روز شنبه ۲۱ مهرماه با حضور سعید صالحی، سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری؛ فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ حجت ا.. شیروانی، رئیس حوزه هنری، شهرداران و نمایندگان کلیه دستگاههای اجرایی استان در محل سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد.

در این جلسه سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری ضمن بیان لزوم و اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: بالندگی هر جامعه در گرو کتاب و کتابخوانی است و کتابخوانی یکی از مولفه های توسعه فرهنگی محسوب می شود.

صالحی به مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره و اذعان داشت: ارتقا فرهنگ ارزشی کتابخوانی، پی ریزی بنای توسعه فرهنگی محسوب می شود لذا تمامی دستگاههای اجرایی استان در راستای به انجام رساندن این مهم باید شریک و سهیم باشند.

در ادامه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تشریح موانع و عوامل موثر در مطالعه، به تشریح مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی در سه محور: «فرهنگ سازی»، «ایجاد، گسترش و تجهیز کتابخانه ها» و «اجرایی سازی ، نظارت و پایش» پرداخت.

در ادامه نمایندگان دستگاههای اجرایی استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی توسعه مطلوب فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه پرداختند و نهایتا بندهایی جهت اجرا مصوب شد.

گفتنی است به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد کمی و کیفی آن در سطح جامعه شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه۶۹۲مورخ ۹۶/۰۸/۲۳ اقداماتی در سه محور اصلی: فرهنگ سازی، ایجاد، گسترش و تجهیز کتابخانه ها و اجرایی سازی ، نظارت و پایش تصویب کرد و توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت اجرا به ادارات کل کتابخانه های عمومی استانها ابلاغ شد؛ در راستای اجرای این مصوبه کارگروه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی چهارمحال و بختیاری ذیل شورای فرهنگ عمومی استان و با عضویت کلیه دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری تشکیل و مصوب شد اداره کل کتابخانه های عمومی استان به عنوان دبیرخانه این کارگروه ، برگزاری جلسات کارگروه به صورت فصلی و تجمیع گزارشات اقدامات اعضا کارگروه را پیگیری نماید.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: