آزمون ارزشیابی کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود

 به گزارش لیزنا، مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی از برگزاری آزمون ارزشیابی کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی نهادی در تاریخ ۱ الی ۳ آبان ماه خبر داد و گفت: با هدف ارزشیابی کتابداران کتابخانه های عمومی در حوزه های سامانه مدیریت، دستور العمل اداره کتابخانه های عمومی، مسائل مربوط به کتابداری و اطلاع رسانی، موضوعات فرهنگی و نیز منابع و کتابشناسی، آزمونی در قالب ۱۵ سوال، در روزهای یکم الی سوم آبان ماه (سه شنبه لغایت پنجشنبه) از طریق سامانه آموزشی نهاد برگزار می شود.

رمضانی تاکید کرد: آزمون مذکور مربوط به امور جاری کتابخانه ها است و از آنجا که کتابداران بر انجام این امور تسلط دارند، لذا سوالات این آزمون برای آن ها نکته جدیدی نخواهد داشت.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی با تاکید بر اینکه حضور تمامی کتابداران و مسئولان کتابخانه های نهادی در این آزمون الزامی است، افزود: تنها کتابداران و مسئولان شاغل در کتابخانه های عمومی نهاد، باید در این آزمون شرکت کنند؛ همکاران بخش های دیگر همچون رؤسای ادارات شهرستان ها، کارشناسان ستادی استانی و شهرستانی، نیروهای خدماتی و ... از شرکت در این آزمون مستثنی هستند.

رمضانی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی به استان ها، شرکت تمامی کتابداران و مسئولین کتابخانه ها در این آزمون، با مراجعه به سامانه آموزش نهاد، الزامی است. همکارانی که موعد آزمون آن ها، روز پنجشنبه سوم آبان ماه است و در آن روز، شیفت کاری ندارند، می توانند روز شنبه (۵ آبان ماه) از ساعت ۹ الی ۱۲ در این آزمون شرکت کنند.

 برنامه زمان بندی آزمون ارزشیابی کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی نهادی کشور از این قرار است:

روز سه شنبه (یکم آبان ماه) ویژه کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی استان های:

آذربایجان شرقی، البرز، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، همدان، مازندران، مرکزی، گلستان، هرمزگان، گیلان و لرستان

روز چهارشنبه (دوم آبان ماه) ویژه کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی استان های:

آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، کردستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم و قزوین

روز پنج شنبه (۳ آبان ماه) ویژه کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی استان های:

اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران و چهارمحال و بختیاری