احداث کتابخانه عمومی استاندارد در شاهرود

 به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود با حضور محمد کرم محمدی، معاون استاندار سمنان و فرماندار؛ سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود و اعضای انجمن در کتابخانه عمومی البرز برگزار شد.

کرم محمدی ضمن بیان اینکه باید برای معرفی کتاب‌های مفید تلاش شود، گفت: در معرفی کتاب شرایط سنی باید در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه موجب پیشرفت جامعه می شود، اظهار داشت: باید برای جذب مخاطبان به محیط کتابخانه برنامه ریزی شود.

محمدی با تاکید بر اینکه مطالعه موجب پرورش خلاقیت ذهنی دانش آموزان می شود، بیان داشت: دانش آموزان غیر از مطالعه درسی باید مطالعه آزادهم داشته باشند.

وی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه به عزم همگانی نیاز دارد.

محمدی با اشاره به قدمت و فرسودگی کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن شهرستان، گفت: این کتابخانه باید در اولویت بازسازی بنای فیزیکی قرار گیرد.

در ادامه سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز از تجهیز و تعمیر پنج کتابخانه‌ عمومی شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال از بخش تملک دارایی و سرمایه ای استان سمنان در سال گذشته تجهیز و تعمیر شدند. اعتبار تخصیص یافته برای رنگ آمیزی، کفش پوش، توسعه سالن مطالعه کتابخانه عمومی شیخ مفید و رنگ آمیزی، ایجاد سقف کاذب و توسعه مخزن کتابخانه عمومی مهر و خرید تجهیزات میز و صندلی مطالعه، قفسه کودک و صندلی کودک برای کتابخانه‌های عمومی انقلاب اسلامی، ۲۲بهمن و البرز هزینه شد.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری نشست کتاب‌خوان، نقد و بررسی کتاب، قصه گویی از جمله برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این کتابخانه ها است.