تقدیر دبیرکل نهاد از چهار خیر کتابدوست فارس

 

به گزارش لیزنا، به منظور قدردانی از خیران حامی کتاب و کتابخانه های عمومی در استان فارس، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از  پروین دادستان اهدا کننده کتابخانه عمومی «ام الخیر» شهر اوز، دکتر علی اشکنانی به سبب اهدای ساختمان کتابخانه امام جعفر صادق (ع) شهر اهل لامرد، محسن افگانه واگذار کننده ساختمان کتابخانه عمومی شهر دبیران زرین دشت و شهرام یزدانی نیک اندیش شیرازی به سبب اهدای مستمر کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز، قدردانی و برای این نیکوکاران از درگاه الهی طلب جزای خیر کرد.

این در حالی است که ساخت کتابخانه عمومی «ام الخیر» شهر اوز شهرستان لار در سال جاری به همت خیر ارجمند خانم پروین دادستان به پایان رسید. ساختمان این کتابخانه با مساحت  315 مترمربع و زیربنای 143 متر مربع برای استفاده عموم به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شد و در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس قرار گرفت.

زمین کتابخانه عمومی «امام صادق(ع)» شهر اهل نیز در سال 1391 از سوی شهرداری به اداره کل کتابخانه های عمومی فارس واگذار شده و ساخت کتابخانه در سال 1397به همت دکتر علی اشکنانی پایان یافت. مساحت کتابخانه امام صادق(ع) 2000مترمربع و زیربنای ساختمان 340 متر مربع است.

همچنین ساخت کتابخانه عمومی شهر دبیران زرین دشت در سال 1396 به همت خیر ارجمند آقای محسن افگانه به پایان رسید. ساختمان این کتابخانه با مساحت  444 مترمربع و زیربنای 210 متر مربع برای استفاده عموم به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شد.

شهرام یزدانی، خیر شهر شیراز نیز در چند سال گذشته با اهدای مستمر کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در زمینه تجهیز کتابخانه های عمومی به منابع برتر و موردعلاقه مخاطبان، یاریگر کتابخانه های عمومی بوده است.