کد خبر: 37702
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 آبان 1397 - 13:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اعلام برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان تهران

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران ؛علی نیکنام
 علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران  از برگزاری بیش از 567 برنامه فرهنگی به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی، کتابدار خبر داد.
اعلام برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان تهران

 به گزارش لیزنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به برگزاری 567 برنامه در سراسر استان گفت: برنامه‌های اجرا شده به مناسبت گرامیداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی، کتابدار شامل  برگزاری 29 نشست نقد و بررسی کتاب در پایگاه های دائمی نقد استان و سایر کتابخانه ها با حضور نویسندگان ملی و بومی در سطح استان ،191 نشست کتابخانه‌ای و مدرسه ای  که طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده در این نشست ها بیش از 900 کتاب به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده85   دوره  برگزاری کلاسهای متنوع فرهنگی شامل شرح و تفسیر صحیفه سجادیه  – روان خوانی قرآن کریم – سیری در نهج البلاغه ،  قصه گویی قرآنی ، مثنوی خوانی – حافظ خوانی – شاهنامه  خوانی – داستان نویسی 0 خوشنویسی – خلاقیت ، مهارتهای  زندگی ، مشاوره روانشناسی ... در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در طول برگزاری هفته کتاب برنامه های متنوع دیگری نظیر قصه گویی،معرفی کتاب،مسابقات کتابخوانی ،نقاشی ،روزنامه دیواری ،شعر خوانی و مراسم های شعر خوانی به مناسبت این ایام به همت مسئولین و کتابداران درکتابخانه های عمومی سراسر استان برگزار خواهد شد.

تجدید میثاق کتابداران با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

تجدید میثاق کتابداران، کارکنان و مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) طبق روال سال‌های گذشته در برنامه‌های روز گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار قرار دارد که خانواده بزرگ کتابداران استان تهران به همراه جمعی از مدیران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین جمعی از نویسندگان و ناشران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و تقدیم تاج گل با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق خواهند کرد. این برنامه در صبح روز چهارشنبه 23 آبان در حرم مطهر امام خمینی‌(ره) برگزار خواهد شد.

عضویت رایگان کتابخانه های عمومی استان

وی همچنین خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی سراسر استان علاوه بر اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، در روزهای 26،24 و 29 آبان ماه میزبان مراجعین جهت عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی هستند.

برگزاری مراسم تجلیل روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

سالن آمفی تاتر موزه ملی ایران در روز دوشنبه 28 آبان میزبان جمعی از کتابداران می‌شود که به نمایندگی از تمامی کتابداران شهرستان ها  و روستاهای استان در مراسم روز بزرگداشت کتابداران حضور پیدا می‌کنند. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با اعلام این خبر گفت:  این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی امام جمعه تهران ،مسئولین نهاد کتابخانه های عمومی کشور،استان و نمایندگان مجلس ،متولیان و مسئولان حوزه فرهنگ کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: قرار است در این مراسم از کتابدار ،کتابخوان و اصحاب رسانه برتر تجلیل شود که امیدواریم مورد توجه حضار و اصحاب فرهنگ و رسانه قرار گیرد.

بازگشایی5 باب کتابخانه در نقاط مختلف استان

نیکنام  با اشاره به بازگشایی 5 باب کتابخانه عمومی در نقاط مختلف استان گفت: شاداب سازی و استاندارد سازی کتابخانه‌ یکی از برنامه‌های  اصلی نهاد  است و در همین راستا 5 باب کتابخانه شامل کتابخانه علامه طباطبایی در شهر تهران ،کتابخانه شهید رجایی در شهرستان ملارد و کتابخانه های شهید ثانی ،پروین اعتصامی و شهید چمران در شهرستان بهارستان پس از انجام عملیات بهسازی و تعمیرات آماده بازگشایی است که قرار است آیین بازگشایی آنها در این هفته برگزار شود.

وی افزود:کتابخانه های عمومی استان با برنامه‌ریزی منسجم و منظم در بازه زمانی ۱۹ الی ۳۰ آبان ماه آماده پذیرایی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

شایان ذکر است استان تهران د رحال حاضر دارای 155 باب کتابخانه نهادی،151 باب کتابخانه مشارکتی و 3 باب کتابخانه مستقل است که 421 کتابدار با مجموع بالغ بر 2میلیون و 500 نسخه کتاب و فضاهای کتابخانه ای شامل مخزن،سالن مطالعه،بخش کودک و نوجوان،کتب مرجع و کمک درسی به بیش از 153هزار نفر عضو فعال ارائه خدمات می پردازد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: