کد خبر: 37713
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 آبان 1397 - 12:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری مرحله دوم دوره‌ آموزشی «مشاوره کتابدار» در مشهد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
سیدباقر میرعبداللهی از برگزاری مرحله دوم دوره‌های آموزشی «مشاوره کتابدار» با حضور ۱۳۰ نفر از کتابداران استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مشهد مقدس خبر داد.
برگزاری مرحله دوم دوره‌ آموزشی «مشاوره کتابدار» در مشهد

 

به گزارش لیزنا، پس از برگزاری موفق مرحله اول دوره «مشاوره کتابدار» با حضور کتابداران منتخب ۳۱ استان کشور، سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد، از آغاز برگزاری مرحله دوم این دوره ها در مشهد مقدس خبر داد.

وی گفت: اولین دوره از مرحله دوم «مشاوره کتابدار» توسط اداره کل منابع با حضور ۱۳۰ نفر از کتابداران استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از پنجم تا هشتم آذرماه به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

مدیرکل تأمین منابع نهاد با اشاره به بازخوردهای مثبت برگزاری مرحله اول دوره‌های آموزشی «مشاوره کتابدار» از سوی کتابداران شرکت کننده، افزود: با توجه به استقبال کتابداران در مرحله اول و موافقت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تداوم برگزاری این دوره‌ها، سیاست‌گذاری مربوط به اجرای مرحله دوم دوره‌ها در اداره کل منابع آغاز و پس از تدوین سرفصل‌های جدید آموزشی، وارد فاز اجرایی شد که دو دوره از آن در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سرفصل‌های پیش‌بینی شده در این دوره اضافه کرد: برای مرحله دوم مشاوره کتابدار، ۴ سرفصل موضوعی پیش‌بینی شده که شامل «ادبیات گمانه‌زن کودک و نوجوان»، «اسباب بازی»، «تجربه‌های خواندن» و «مهارت های ارتباطی و مخاطب‌شناسی» است و برای هر سرفصل از اساتید همان حوزه دعوت به همکاری شده است.

میرعبداللهی در پایان اضافه کرد: انتخاب نهایی شرکت‌کنندگان با در نظر گرفتن نسبت تعداد داوطلبان به تعداد کتابداران هر استان انجام می‌شود و دستورالعمل آن به زودی به استان‌های شرکت کننده ارسال خواهد شد.

گفتنی است دوره‌های آموزشی «مشاوره کتابدار» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیش از این با حضور کتابداران منتخب ۳۱ استان کشور، در شهرهای اردبیل، دزفول، ساری، تنکابن، شیراز، بندرعباس، مشهد و تبریز برگزار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: