کتابخانه شهید مراد باتجربه روستای غلامان به بهره برداری رسید

 

به گزارش لیزنا، در سومین روز از آذرماه سال جاری و همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) کتابخانه عمومی شهید مراد باتجربه روستای غلامان با حضور علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ محمد زارعی، فرماندار شهرستان رازو جرگلان؛ حجت الاسلام نایب علی نوروزی، امام جمعه راز ؛ حجت الاسلام رضا منصوریان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رازو جرگلان و دیگر مسئولین به بهره برداری رسید.

جهانی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و ششمین روز  از هفته وحدت بیان کرد: این هفته، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یک‌دلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. افراد جامعه برای رسیدن به موفقیت و سعادت باید با یکدیگر اتحاد و همبستگی داشته باشند و با وحدت، اتحاد و همبستگی است که می‌توانیم به اهداف بلند خود دست یابیم.

وی ادامه  داد: برای ترویج کتابخوانی و بالا بردن سطح سواد و مطالعه به ویژه در این منطقه محروم و مرزی، که هم استانی‌های شیعه و سنی با مسالمت در کنار یکدیگر زندگی می کنند، خوشبختانه اقدامات فرهنگی خوبی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صورت گرفته است.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: افتتاح کتابخانه روستای کلاته ابریشم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اختصاص کتابخانه سیار  به این شهرستان، اهدای کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه‌های خانگی جرگلان، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و بهره برداری از  کتابخانه غلامان  از جمله اقدامات موثر فرهنگی در سال جاری بوده که با برنامه ریزی های نهاد کتابخانه‌های عمومی و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای توسعه و اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی شهرستان انجام شده است.

گفتنی است، کتابخانه عمومی شهید مراد باتجربه  شهرستان رازو جرگلان با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل  بودجه تملک استانی با زیربنای ۱۲۰ متر مربع ساخته شده است و شامل ۴۰۰۰ نسخه کتاب و بخش های مخزن، سالن مطالعه و نیز بخش کودک است.