کد خبر: 38088
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 دی 1397 - 10:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتاب «ترکیبات زبان ترکی» در سلماس آذربایجان غربی رونمایی شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
کتاب «ترکیبات زبان ترکی» نوشته علی اصغر غفوری نیا، محقق و نویسنده سلماسی در کتابخانه عمومی شهید بهشتی رونمایی شد.
کتاب «ترکیبات زبان ترکی» در سلماس آذربایجان غربی رونمایی شد

به گزارش لیزنا، مراسم رونمایی، نقد و بررسی کتاب «ترکیبات زبان ترکی» نوشته علی اصغر غفوری نیا با حضور نویسنده اثر و جمعی از علاقمندان در کتابخانه شهید بهشتی برگزار شد.

غفورنیا، نویسنده اثر هدف از نگارش این اثر را آشنایی مخاطبان با اصطلاحات و ترکیبات زبان ترکی دانست که به مرور زمان به دست فراموشی سپرده می‌شود دانست و گفت: اینگونه کتاب ها، سبب آشنایی سایر مخاطبان با ساختار زبان ترکی می‌شود.

مهرزاد صدقیانی، نویسنده و شاعر سلماسی، گفت: نویسنده می‌توانست در کتاب از اصطلاحات و ترکیبات سایر گویش‌های زبان ترکی نیز استفاده کند که باعث آشنایی مخاطب با سایر گویش‌های ترکی نیز شود.

اکبر عطایی، شاعر و منتقد گفت: نویسنده باید با بخش بندی و مرتب کردن کلمات، آن ها را سازمان دهی کند تا به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه هادی درستی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلماس هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی شهروندان به ویژه جوانان با نویسندگان و فرهیختگان بومی و محلی و رشد فکری و فرهنگی جامعه دانست و گفت: تعالی فکری و فرهنگی، پیش‌شرط توسعه جامعه در تمامی زمینه‌ها اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... است.

گفتنی است، کتاب «ترکیبات زبان ترکی» شامل ۶ فصل و ۱۳۳صفحه است. این کتاب پانزدهمین اثر علی اصغر غفوری‌نیا بوده و شامل بیش از سه هزار ترکیب اعم از مترادفات، اضداد، مشابهات، عبارات تأکیدی و کنایه‌ها به گویش ترکی رایج سلماس است.

 

وحيد سليمانى
|
United States
|
1397/12/08 - 05:49
0
0
با سلام اميدوارم نقد پذير باشيد بنده اين كتابو خوندم واقعا ضعيف بود اصلا اثر جامعى نبود عجول بودن و نا اشنايى نويسنده مشهوده موفق باشيد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: