کد خبر: 38281
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 دی 1397 - 09:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
دومین جلسه شورای اداری ادارات کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به ریاست علی فیروزنیا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.
جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش لیزنا، دومین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان با حضور علی فیروزنیا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، روسای ادارات شهرستان‌ها و کارشناسان ستاد اداره کل در سالن جلسات کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.

فیروزنیا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر اهمیت تشکیل جلسات انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی، گفت: روسای ادارات شهرستان ها باید در برگزاری جلسات انجمن جدیت داشته باشند.

وی همچنین خواستار تشکیل و فعالیت انجمن‌ خیرین کتابخانه ساز در تمامی شهرستان ها شد. پاسخگویی به موقع به مکاتبات اداری، ارسال برنامه‌های فرهنگی به منظور اطلاع رسانی و ارائه به موقع گزارشات درخواستی واحدهای ستادی از دیگر مطالبات مدیرکل بود.

در ادامه فرشید مرامی، کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این جلسه به ارائه گزارشی درباره جشنواره‌های «پایتخت کتاب» و «روستاهای دوستدار کتاب» پرداخت.

مرامی گفت: در سال ۹۶ شهر مهاباد به عنوان خلاق‌ترین شهر در طرح «پایتخت کتاب» شناخته شد و در طرح «روستاهای دوستدار کتاب»، روستاهای گوک تپه از مهاباد و ناچیت بوکان از روستاهای برتر انتخاب شدند.

وی خواستار مشارکت بیشتر همکاران کتابخانه‌های عمومی در جشنواره‌های «پایتخت کتاب» و «روستاهای دوستدار کتاب» شد.

ارتقای کمی و کیفی جلسات انجمن کتابخانه‌ها، همکاری با اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی در طرح‌های پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب، پیگیری درخواست های کتابخانه های مستقل دارای خدمات ویژه و سالن مطالعه، اجرای تعهدات تفاهم نامه های منعقد شده، تعیین تکلیف وضعیت کتابخانه‌های مشارکتی غیر فعال، اجرای مفاد حقوق شهروندی و تغییر در فرم های امور اداری و مالی از جمله مصوبات جلسه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: