کد خبر: 38394
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 دی 1397 - 13:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

الگوی ارزیابی عملکرد مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تدوین می‌شود

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
طی نشستی با حضور معاون برنامه ریزی و پژوهش و فناوری اطلاعات، مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی و استادان حوزه مدیریت منابع انسانی، طرح تدوین الگوی ارزیابی عملکرد مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شد.
الگوی ارزیابی عملکرد مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تدوین می‌شود

به گزارش لیزنا، نشست افتتاحیه طرح تدوین «الگوی ارزیابی عملکرد مدیران نهاد» سه‌شنبه ۲۵ دی ماه، با حضور  معاونان و مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مجریان طرح آغاز به کار کرد.

امین متولیان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در این نشست طی سخنانی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت عالی نهاد ورود جدی به بحث ارزیابی و عملکرد بوده که در این جهت جلساتی با حضور دبیرکل و معاونان و مشاوران برگزار شد تا به یک الگو و طرحی واحد دست پیدا کنیم. در این جلسات بنا شد که نقاط برنامه‌ریزی و مبنای فرایند دانشی و علمی به سمت مطالعه و پژوهش درباره الگویی برود که بتواند در نسبت با ارزیابی عملکرد مدیران و به خصوص مدیران ارشد نهاد پیاده شود.

وی افزود: پس از این جلسات این موضوع در میان جامعه علمی و پژوهشی مطرح شد و مذاکره با مراکز علمی، پژوهشی و همچنین دانشگاه‌های مختلف آغاز شد که در ادامه طرح‌های مختلفی از این مراکز به نهاد ارائه شد. پس از بررسی و ارزیابی‌های لازم در نهایت یک طرح به تصویب رسید که آن را در سامانه وزارت علوم به ثبت رساندیم و اکنون آماده آغاز این طرح هستیم.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد با تأکید بر لزوم شکل‌گیری یک الگوی تعاملی در بحث ارزیابی عملکرد در نهاد گفت: بسیاری از سازمان‌ها به صورت کارشناسی الگوهایی را انتخاب می‌کنند و طبق آن الگوها عمل می‌کنند. اما بنای ما از ابتدا این بود که صرفا به کارشناسی ستادی و تصمیمات ستادی اکتفا نکنیم. نظرمان این است که با یک تعامل چند سویه، هدفمند و موثر بین مجری طرح و ستاد در سطوح مختلف مدیریتی، به یک الگو برسیم که خوشبختانه در طرح و پیشنهاده‌ای که از سوی مجریان ارائه شده این ویژگی دیده شده است.

متولیان با اشاره به زمان‌بندی هشت هفته‌ای برای ارائه الگوی مورد نظر در ارزیابی عملکرد مدیران در نهاد، گفت: بر اساس این زمان‌بندی بسیار امیدواریم که در سال ۹۸ به این الگو برسیم و کلید اجرایی شدن آن را بزنیم و اولین ارزیابی مبتنی بر یک فرآیند دانشی در نهاد را بر حسب آنچه که الگو به ما توصیه می‌کند، اجرایی کنیم. در ادامه این نشست مجریان به تبیین طرح و مراحل اجرایی پرداختند و مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: