کد خبر: 38397
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 دی 1397 - 13:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ویژه برنامه قصه گویی برای کودکان در کتابخانه باران رشت استان گیلان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان
ویژه برنامه قصه گویی برای کودکان با حضور بهرام شاه محمدلو (آقای حکایتی) روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه، در کتابخانه باران رشت برگزار شد.
ویژه برنامه قصه گویی برای کودکان در کتابخانه باران رشت استان گیلان

به گزارش لیزنا، ویژه برنامه قصه گویی برای کودکان با حضور بهرام شاه محمدلو (آقای حکایتی) روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه، در کتابخانه باران رشت برگزار شد.

بهرام شاه محمدلو در این برنامه با اشاره به نحوه ساخت مجموعه عروسکی «خونه مادربزرگه» اظهار داشت: ایده اولیه این مجموعه عروسکی از یک شخصیت واقعی به اسم ننه حلیمه که در روستای بشم بندرانزلی زندگی می‌کرد، گرفته شد.

وی درباره نحوه بازیگر شدنش گفت: از بچگی به هنر، شعر و موسیقی علاقه داشتم و یک روز که در مدرسه انشا را از حفظ خواندم فهمیدم که می‌توانم چیزی را از حفظ بازی کنم و از همین رو تصمیم گرفتم که در دانشگاه، رشته هنر را ادامه دهم .

شاه محمدلو با تاکید بر اهمیت نقش مطالعه در آینده کودکان افزود: مخاطب اصلی و همیشگی من کودکان هستند و همه ما با کسب تجربه‌های مختلف، درس خواندن و مطالعه کتاب در ژانرهای مختلف می‌توانیم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم. نیروهای جوان و تازه نفس عرصه بازیگری نیز باید با مطالعه، تمرین، ارتباط با افراد مختلف و دیدن مکان‌های گوناگون از پس نقش‌های متفاوت برآیند.

مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت نیز در این مراسم گفت: شهرستان رشت با داشتن ۱۳ کتابخانه عمومی و حدود ۶ هزار عضو کودک و فعالیت‌هایی مانند شاهنامه‌خوانی، قصه‌خوانی و سایر فعالیت‌های فرهنگی در جهت علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی تلاش می کنند.

آقای حکایتی در این مراسم قصه «انار و کولی» نوشته سید احمد وکیلیان را برای بچه‌ها خواند و در پایان مراسم توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت از وی به دلیل سال‌ها خدمت در حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر به‌عمل آمد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی کودکان باران رشت، بزرگترین کتابخانه عمومی ویژه کودکان در شمال کشور است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: